Să nu păstrezi nimic pentru o ocazie specială…fiecare zi, fiecare oră si fiecare minut este o ocazie specială

Apropo de amânare si de rutina zilnica de a  lasa  pe maine ceea ce putem face astăzi(ma refer la lucrurile importante pentru noi) .

 Cateva mesaje de suflet dintr-o  istorioara trăita in nordul Indiei, poate fi un bun exemplu pentru a nu ne mai tot amâna viata….daca citesti aceasta povestioară sunt convins ca iți va face bine si o vei transmite celor dragi sufletului tău. Așadar :

Prietenul meu deschise sertarul dulapului soției sale si scoase un mic pachet invelit in mătase.

Acesta, spuse el, nu este un simplu pachet, este o piesa de lenjerie. Desfăcu pachetul si privi atent mătasea si  dantela ,spunându-și :” L-am cumpărat prima data cand am fost impreună la New York, acum vreo 8 sau 9 ani,

dar nu l-a folosit niciodată. Vroia sa-l păstreze pentru o ocazie speciala.”

Ei bine, cred ca acum e momentul potrivit .Se apropie de pat si puse acest pachet alături de alte lucruri aduse de cei de la pompe funebre. 

Sotia lui tocmai murise. 

Intorcandu-se spre mine imi spuse: Sa nu păstrezi nimic pentru o ocazie speciala.

Fiecare zi pe care o traiesti este o ocazie speciala

Ma găndesc intotdeauna la cuvintele lui, mi-au schimbat viata

Astazi citesc mai mult ca inainte si fac mai puține treburi in casa. Ma așez pe terasa si admir peisajul fara sa ma sinchisesc de buruienile din gradina

Imi petrec mai mult timp cu familia si prietenii si mai putin cu lucrul.

Am ințeles ca viata este un ansamblu de experiențe valoroase. 

De acum nu mai păstrez nimic. Daca am chef, folosesc paharele de cristal in fiecare zi sau imi pun haina noua ca sa ma duc la supermarket

Nu mai păstrez cel mai bun parfum pentru sărbatori

Expresiile de tipul: “intr-o zi”, sau “ intr-una din zilele astea” le-am scos din vocabularul meu.

Nu sunt sigur ce ar fi facut soția prietenului meu daca ar fi stiut ca nu va mai fi a doua zi (o zi la care ne găndim cu nepăsare).

Cred ca și-ar fi sunat familia si pe cei mai buni prieteni.

Poate si-ar fi sunat câtiva foști prieteni pentru a se impaca sau pt. a se scuza pentru o cearta mai veche

Imi place sa cred ca ar fi mers probabil sa mănace mâncare chinezeasca (bucataria ei preferata).

Toate aceste lucruri mărunte nefăcute m-ar enerva mult daca as ști ca orele-mi sunt numarate

As fi nervos ca nu mi-am mai văzut prietenii cu care urma sa ma intalnesc “intr-una din zilele astea”

Nervos ca nu am scris scrisorile pe care intentionam sa le scriu “intr-una din zilele astea”. 

Nervos ca nu le-am spus celor apropiați ca ii iubesc.

Acum, nu mai amân nimic si nu mai păstrez nimic care poate sa-mi aduca fericire si zâmbet in viata.

Imi spun ca fiecare zi e speciala. Fiecare zi, fiecare ora, fiecare minut este special

Daca citesti aceasta istorioara  este pentru ca cineva iti vrea binele si pentru ca la randul tau si tu ai oameni care-ti sunt dragi. Daca esti prea ocupat ca sa-l trimiți si altora si iti spui : “il voi trimite ‘zilele astea’”, sau „intr-o zi”,  este foarte posibil  sa nu o faci niciodata(din diferite motive care pot apare in viata ta).

….

Nu  degeaba spune  vorba populara româneasca   „Ce poti face azi , nu lasa pe maine” , sau  Mark Twain „Nu lasa pe maine ceea ce poti face poimaine” … pentru că scopul vieții este  si trebuie sa fie o viață cu scop. Nu trebuie sa ne amănam nimic din ceea ce ne bucura , ne face fericiti si ne face sa ne simtim bine…  daca nu o facem , trece viata pe lănga noi(in paralel cu noi) si este pacat pentru ca viata noastre este cu sens unic si nu se mai poate intoarce …..

Sa fiți buni si ințelepți  !

M. Cooper

2 gânduri despre &8222;Să nu păstrezi nimic pentru o ocazie specială…fiecare zi, fiecare oră si fiecare minut este o ocazie specială&8221;

Lasă un răspuns

