Ai grijă de la cine primești sfaturi !

„Ce este greu ? A se cunoaşte pe sine. Şi ce este uşor? A da altora sfaturi.”(Thales)

Întotdeauna când cineva   îmi cere un sfat ,mai în glumă mai în serios , încerc să-i spun povestea cu gâștele lui Ițic , foarte actuală și potrivită pentru mulți dintre noi:

Iţic avea o sută de gâşte. Într-o zi, câteva se îmbolnăvesc și mor. Disperat, Iţic se duce la rabin.
– Rabine, dă-mi te rog un sfat, că-mi mor toate gâştele şi mor şi eu de foame.
– Iţic, uite ce ai da făcut: dă-le în fiecare zi cate o lingură de apă.
Se apucă Iţic, se chinuie şi le dă apă cu lingura, dar degeaba, tot mai mureau.
Se duce iar la rabin.
-Rabine, ce mă fac, le-am dat apă cu lingura, dar tot mor.                             
-Măi Iţic, dă-le apă călduţă.
Fuge Iţic repede acasă şi le dă apă călduţă cu lingura, dar tot mureau.

Disperat, se duce iar la rabin.
-Vai, rabine ce mă fac? Îmi mor toate gâştele şi mor şi eu de foame.                          
-Măi Iţic încearcă cu apă călduţă şi puţin sărată.

Fuge bietul Iţic acasă şi le dă gâştelor apă călduţă şi puţin sărată,

chinuindu-se, cu lingura. Tratamentul nu are nici un efect şi îi mor                        

toate gaştele. Disperat, se duce la rabin.
-Vai, ce mă fac, mi-au murit toate gâştele, am să mor şi eu de foame.
-Mare păcat măi  Iţic, eu sfaturi aș mai avea, dar nu mai ai tu gâşte.
…este ca și gluma aceea cu săracu om chel , care la recomandarea unor prieteni merge la un doctor ca să scape de chelie, iar când intră în cabinetul acestuia constată că doctorul era și el chel… și în acest caz  acel doctor sfaturi avea , gâște (fraieri)  să mai fie !

Fii atent al cui sfat îl primești pentru că s-ar putea să trăiești ca cei care îți dau sfaturi ! Din păcate , „sfătuitorii” pleacă, dispar,iar tu faci ceea ce ți-au spus ei ,iar asta nu este bine. Este interesant să vezi oameni dispuși mereu să ofere sfaturi altora, deși au o grămadă de probleme nesoluționate în viața lor.

Este trist însă că unii acceptă astfel de sfaturi, ba mai rău, le pun și în aplicare. Consecinţele sunt deseori negative, ceea ce provoacă o dezamăgire faţă de povățuitor  sau, mai rău, o nemulţumire față de propria persoană, asta pentru că nu suntem în stare  să urmăm înţeleptele poveţe.

Așadar  este foarte important de sfaturile cui asculți în viață . În mod sigur de la un hoț nu ai cum să înveți să fii om cinstit,  de la un bețiv cum să te lași de băutură, sau de la cineva care a dat faliment ,cum să te îmbogățești…totuși ai ce învăța și de la acești tipi dacă știm să separăm binele de rău – să nu faci ce au făcut ei pentru a evita sa devii hoț/bețiv/falimentar…ce este important ca din orice relație să tragem concluziile corecte.

Învață din lecțiile de viață a celor cu care intri în contact pentru a-ți face viața cât mai frumoasă. Depinde doar de tine, mai ales că pe drumul vieții te întâlnești cu tot felul de oameni/ situații, să le spunem mai pe șleau .”încercări deghizate”.

Să fiți buni și înțelepți !!!

M. Cooper

Lasă un răspuns

