Steve Jobs…principiile unei vieți implinite(2)

Continuăm  cu a doua lecție de viață din  mesajului citit de Steve Jobbs, 

CEO al Apple Computer, pe 12 iunie 2005, la Universitatea Stanford, cu

ocazia ceremoniei de absolvire de către studenţii ultimului an. 

A doua poveste este despre dragoste şi pierderi.

„Am aflat de tânăr ce îmi place să fac. Am fondat Apple, în garajul casei părinţilor mei, pe când aveam doar 20 de ani. Am lucrat din greu şi, în doar zece ani, Apple a ajuns să valoreze 2 miliarde de dolari şi să aibă 4.000 de angajaţi. Aveam 30 de ani şi tocmai lansasem calculatorul Macintosh, cu un an în urmă. Apoi, am fost dat afară.

Cum să fii dat afară de la o companie pe care tu ai fondat-o? Păi, pe măsură ce compania creştea, am angajat pe cineva despre care credeam că este talentat să conducă Apple, alături de mine. Timp de un an, totul a mers bine, dar apoi viziunile noastre despre viitor au început să difere, iar comitetul director i-a luat lui partea. Astfel, am fost dat afară. Tot ceea ce clădisem în întreaga viaţă a dispărut, era devastator.

Pentru câteva luni, nu am ştiut ce să fac. Simţeam că am dezamăgit generaţia de antreprenori dinaintea mea, că am pierdut bastonul de mareşal care-mi fusese dat. M-am întâlnit cu David Packard (n.r. co-fondator Hewlett-Packard) şi cu Bob Noyce (n.r. co-fondator Intel) şi mi-am cerut scuze că eşuasem atât de grav. Eram un eşec public şi chiar mă gândeam să plec din Silicon Valley (n.r. unde au sediul marile corporaţii tehnologice ale lumii). Dar, încet-încet, am început să realizez ceva: încă îmi plăcea ce făceam. Lucrurile la Apple nu se schimbaseră deloc, eram respins, dar încă eram îndrăgostit de tehnologie. Aşa că am luat-o de la capăt.

Nu mi-am dat seama pe moment, dar faptul că am fost dat afară de la Apple a fost unul dintre cele mai bune lucruri care mi s-au întâmplat vreodată. Greutatea succesului a fost înlocuită de uşurinţa de a fi din nou începător, mai nesigur pe mine. Astfel, am intrat într-una dintre cele mai creative perioade ale vieţii mele.

În următorii cinci ani, am fondat două companii, NeXT şi Pixar,           

şi m-am îndrăgostit de o femeie extraordinară, care avea să

devină soţia mea. Pixar a creat primul film animat din lume, Toy

Story, şi acum este cel mai de succes studio pentru filme de animaţie

din lume. În mod incredibil, Apple a cumpărat NeXT, aşa că eu m-am

întors , iar tehnologia inventată la NeXT este sufletul renaşterii Apple.

Sunt aproape sigur că niciunul dintre aceste lucruri nu s-ar fi întâmplat dacă nu aş fi fost dat afară de la Apple. A fost ca un medicament cu gust groaznic, dar de care pacientul avea nevoie. Uneori, viaţa te loveşte în cap cu o cărămidă. Nu-ţi pierde speranţa. Sunt convins că singurul lucru care m-a făcut să continui a fost că iubeam ceea ce făceam. Trebuie să aflaţi ce iubiţi şi ce vă place. Asta este valabil atât pentru viaţa profesională, cât şi pentru cea personală. Munca vă va ocupa o mare parte din viaţă şi singurul mod în care puteţi fi complet satisfăcuţi este să faceţi ceea ce consideraţi voi o meserie grozavă. Dacă n-aţi găsit-o încă, mai căutaţi, nu vă resemnaţi. La fel cum se întâmplă şi cu celelalte probleme de pe suflet, veţi şti când aţi găsit-o. Şi, la fel ca o relaţie, devine din ce în ce mai bună pe măsură ce trec anii. Aşa că trebuie să căutaţi ce vă place până găsiţi acest lucru. Nu vă resemnaţi!”

Ei da…adevărate lecții de viață. A urcat la  vârf, a căzut , dar s-a ambiționat și a sărit și mai sus…am putea spune : căzând a avut posibilitatea să-și ia un avânt mai puternic pentru a sări mult mai sus. Nu poți avea diamante fără să treci prin situații dificile.

Să fiți buni și înțelepți !!!

M. Cooper

11 gânduri despre &8222;Steve Jobs…principiile unei vieți implinite(2)&8221;

  1. Da, uneori viața pare că te lovește și că te aruncă de nu te vezi. Dacă ai înțelepciune și credință, oricât de greu ar fi, vei ajunge ușor ușor înapoi la tine, la tine într-o variantă mai umilă, dar mult mai puternică și mult mai înțeleaptă. Vise frumoase, prietene! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

