Dă-i Doamne românului mintea cea din urmă…

Spunea un înțelept:                                                                       

„Când eram tânăr, revoluționar, toate rugăciunile mele erau:

«Doamne, dă-mi puterea să schimb lumea».

Când am ajuns la jumătatea vieții și mi-am dat seama că nu

am schimbat nimic, mi-am schimbat rugăciunea:

«Doamne, ajută-mă să-i schimb pe cei care vin în contact

cu mine, familia și prietenii mei și sunt mulțumit».

Acum că sunt bătrân și zilele îmi sunt numărate, încep să-mi dau seama ce prost am fost. Singura mea rugăciune este: «Doamne, ajută-mă să mă schimb pe mine însumi». Dacă m-aș fi rugat așa de la început, nu mi-aș fi risipit viața”. Ba poate chiar aș fi reușit să-mi îndeplinesc primele două rugăciuni… nu degeaba un vechi proverb românesc concluzionează :„Dă-i Doamne românului, mintea de pe urmă!”.  Ș-apoi dacă ne dăm seama doar la finalul vieții de cum trebuia să facem/fim/acționăm, nu-i oare păcat să nu învățăm mai din timp din ceea ce regretă la bătrânețe oamenii deveniți înțelepți cu întârziere?!  Ș-apoi nu uita un lucru foarte important  : NU TRĂIEȘTE ÎN LOCUL TĂU NIMENEA , iar  dacă vrei să schimbi lumea începe mai întâi cu tine.

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

5 gânduri despre &8222;Dă-i Doamne românului mintea cea din urmă…&8221;

    • gata mai facut „mic” de tot….nu sunt chiar atat de intelept ….multe postari m i le spui chiar mie de multe ori, iar daca -ti place ce/cum scriu ma bucur foarte mult si iti multumesc Adeena….sa ai o zi excelenta, linistita cu multe bucurii…

      Apreciază

  1. Mintea cea din urmă. Chiar citeam zilele acestea cartea unui bătrânel trecut bine prin viață, și parcă nu o puteam lăsa din mână! 😀 Ce bine ar fi să lăsăm cuvinte de valoare și principii demne de urmat încă de pe acum! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

