Cere și ți se va da, dar nu uita să și mulțumești !

 „Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide”(Matei 7:7), și tot El a fost cel care a spus: „Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea”.(Marcu 11:24)

Este bine ca atunci când cerem ceva , și n-i se dă , să și mulțumim celui căruia i-am făcut solicitarea….din păcate , de multe ori uităm să o mai facem, inclusiv când cererea noastră este spre  mai Sus …

Se spune că un director de vânzări dintr-o firmă de renume avea o întâlnire de afaceri foarte importantă la un client de potențial. Întâlnirea era fixată la sediul  clientului , situat undeva prin  centrul  orașului, în jurul orei  10,00. Omul nostru de vânzări și-a luat o marjă de jumătate de ceas pentru a ajunge în timp util la sediul clientului, inclusiv pentru a reuși să-și parcheze mașina. Însă, surpriză :nici un loc de parcare nu era disponibil la acea ora. Stresat de aceasta situatie, omul nostru mai făcu un tur , poate , poate se va elibera  vreun loc de parcare. Fiind în impas, făcu o rugăminte către Doamne , Doamne:

-Doamne ajuta-mă să dau de un loc de parcare pentru a ajunge la întâlnire la ora stabilită!

Nici nu terminase bine rugămintea că tocmai o mașină părăsea parcarea, taman pe placul directorului de vânzări. Nici nu apuca sa parcheze bine mașina și „grijuliu” se adresă din nou lui Dumnezeu:

-Mulțumesc Doamne ! Nu mai am nevoie de ajutor pentru ca m-am descurcat déja!

….și încă o poveste reală:                                                                                 

Suntem la obișnuita slujbă de duminica . De regula enoriașii care participă

sunt cam aceeași , duminică de duminică. Astăzi  însa surpriză: este mult

mai multa lume ! Prima întrebare care iți vine este : oare de ce atâta lume,

în plină vară și nici tu „ditamai ” sărbătoarea? Răspunsul vine imediat: de

mâine încep examenele de bacalaureat iar  mămicile, tăticii chiar,  elevii

pe ici colea , au venit să se roage pentru ca examenele să fie trecute cu bine de cei în cauză…am aflat asta a doua zi de la  o colega de serviciu pe care am văzut-o cu mare mirare prezentă la biserica.

Până aici toate bune și frumoase….curios din fire , ca tot omul, așteptam cu interes  sa vad duminica viitoare ce va fi la biserica…

Ei de data asta ,surpriză din nou…vizibil mult mai puțină lume decât cu o săptămână înainte; sunt în parte aceeași enoriași de-ai casei. Nici  pe colega mea nu am mai zărit-o. Sincer să fiu mă așteptam  la cel puțin aceeași prezența numeroasa de săptămâna trecuta, convins fiind ca majoritatea au trecut cu bine examenele și vor veni să mulțumească Celui de Sus . S-ar fi căzut  un “Mulțumesc Ție Doamne că ne-ai ajutat să trecem cu bine de examene”! A doua zi la serviciu, am intrebat-o pe colega mea(cea cu fiul  absolvent) dacă fiul său a scăpat cu bine de examene. Răspunsul se putea citi pe fața ei  zâmbitoare:

-Sunt foarte mândră ! Băiatul a scos o medie foarte buna , undeva peste nota 9,00!

Am felicitat-o si i-am urat succes la examenele pentru facultate, după care , la întrebarea mea “întrebătoare” cum că nu am zărit-o la biserică cu o zi înainte , răspunsul a fost foarte clar:

-Am fost la restaurant pentru a sărbători încheierea cu bine a examenelor. A fost minunat.

Ei , ce părere aveți ?! A fost uitare ,nepăsare sau poate nesimțire și nerecunoștință …din păcate ne aducem aminte de Dumnezeu numai la necaz, sau atunci când avem mare nevoie de ajutor… ce să mai vorbim și de a mulțumi ! Oricum niciodată nu este prea târziu să o facem…                                     

Îmi place să cred  că chiar dacă nu au făcut-o la biserică, un

“Doamne Îți mulțumesc pentru ajutorul tău” s-a spus dacă nu

după fiecare examen , măcar la finalul examenelor . Dar oare

nu s-ar fi  cuvenit , așa cum s-a întâmplat în duminica premergătoare examenelor să fi fost prezenți la biserică  și după pentru a aduce mulțumirile cuvenite.

Dacă i-am mulţumi lui Dumnezeu pentru tot ceea ce face pentru noi, poate nu am mai avea timp să ne plângem atâta .

Închei prin a mai spune că mulțumirea îl face pe sărac bogat, iar nemulțumirea îl face pe bogat sărac.

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

8 gânduri despre &8222;Cere și ți se va da, dar nu uita să și mulțumești !&8221;

  1. … din pacate, sunt multi cei care cer „ajutorul” in anumite clipe si, atunci cand lucrurile s-au „asezat” dupa cum au dorit … UITA sa MULTUMEASCA bunului Dumnezeu …

    * „Cine nu multumeste pentru putin, nu va multumi nici pentru mult.”
    Proverb estonian

    O seara frumoasa!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Mulțumesc pentru acest articol și pentru îndemnurile date. Într-adevăr, Dumnezeu merită recunoștința pentru tot ce se întâmplă în viața noastră, bune și chiar mai puțin bune, căci toate sunt spre binele nostru.
    O zi frumoasă vă doresc!

    Apreciat de 1 persoană

    • Asa este April…important este sa mai si multumim…si f important se poate si mai tarziu, dar sa o facem…multumesc si eu pentru trecere si atentie…zi minunata sa ai in continuare…

      Apreciază

Lasă un răspuns

