Esenţialul într-o viață de om….

Octavian Paler spunea pe bună dreptate că „Măsurarea vieţii omului nu este în funcţie de timp, ci de buna ei folosire. Doar o viaţă trăită pentru alţii este o viaţă care merită trăită.”

Se spune că un rege tânăr şi dornic de cunoaştere le-a poruncit învăţaţilor din ţara sa să adune în scris cuvintele înţelepţilor şi toate valorile ştiinţifice din istoria omenirii. După 40 de ani i-au prezentat rezultatele în o mie de volume. Regele, care între timp împlinise 60 de ani, spuse: „O mie de cărţi nu mai pot citi.

Scoateţi doar esenţialul din acestea”.                                                              

După zece ani, învăţaţii au rezumat conţinutul într-o sută de cărţi.

Regele spuse: „Şi acestea sunt prea multe. Am deja 70 de ani. Scrieţi-mi  esenţialul”.

Învăţaţii s-au apucat de lucru şi au scos esenţialul într-o singură carte.

S-au prezentat la rege. Acesta era deja pe patul de moarte şi dorea să

afle cel puţin sinteza acestei lucrări a învăţaţilor. Atunci preşedintele

comisiei rezumă esenţialul istoriei omenirii în cîteva cuvinte: „Oamenii au trăit, au suferit, au murit. Ceea ce contează, ceea ce va dăinui veşnic, ceea ce nu va muri niciodată este dragostea.

Închei cu   un citat al aceluiași Octavian Paler „Unii oameni trăiesc ca şi cum ar avea zeci de vieţi de trăit, iar alţii ca şi cum ar avea o singură zi.”  

Tu în care din cele doua categorii te regăsești ? 

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

7 gânduri despre &8222;Esenţialul într-o viață de om….&8221;

  1. … am o singura viata dar, traiesc ziua ca si cum ar fi ultima si, ma bucur din plin de ea … cand zorii se ivesc, anuntandu-mi o noua zi, MULTUMESC Tatalui, pentru darul minunat si … o iau de la capat …

    Un sfarsit de saptamana fara de nori si cat mai multe bucurii! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. destepte chestiiiiii !! hai sa-ti zic despre mine… pana sa devin” inteleapta” am trait ca si cum as avea 1000 de vieti.. adica timp destul!!! 👌😁 cand am devenit si ” batrana si inteleapta” am inceput sa traiesc intens momentul ca si cum asta este singura zi din viata mea!!
    mi-e mai bine asa , obosisem sa fac planuri pe termen lung si scheme sa le indeplinesc!!😋
    dar probabil asta este cursul vietii… de… ” da doamne romanului mintea cea de pe urma”

    Apreciat de 2 persoane

    • Ai dreptate Nina…este o lege nescrisa(de fapt scrisa peste tot de inteleptii vremii) a omenirii ca lucrurile sa evolueze asa…se pare ca doar cand dai cu „capul” ne prindem de anumite lucruri…de aia se spune ca cel mai bine este sa invatam din greselile altora(nu dintr-ale noastre)..oricum mai bine mai tarziu decat niciodata…este si cazul meu…sa ai o zi minuntaa

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

