Zece moduri de a avea grijă de tine când ai o stare proastă

Sa ai grija de tine este unul dintre cele mai importante lucruri pentru bunastarea ta emotionala si fizica. Probabil ca ai auzit de multe ori vorbindu-se despre importanta ingrijirii proprii dar consideri ca nu ai suficient timp sa te ocupi de asta sau nu stii de unde sa incepi.

ellen

 

Iata 10 moduri prin care poti avea grija de tine cand ai o stare proasta.

  1. SCRIE

Cumpara-ti un jurnal pe care sa-l tii prin preajma atunci cand ai nevoie de el. Cateodata ajuta sa te opresti si sa-ti pui pe hartie problemele, fricile si lucrurile cu care te confrunti. Facand asta poti sa procesezi situatia mai bine si sa iti pui ordine in ganduri. Dar nu scrie doar cand te apasa sau nelinisteste ceva. Vei deveni mult mai multumita cu viata ta daca vei scrie in fiecare zi despre lucrurile care te fac sa zambesti.

  1. MENTINE LEGATURA CU PRIETENII SI FAMILIA

Vorbeste despre lucrurile ce te apasa cu persoanele apropiate. Asta te va face sa nu te izolezi si sa eviti sa cazi intr-o furtuna emotionala din care iti va fi greu sa mai iesi. Daca situatia este prea personala poti oricand sa o impartasesti cu…cainele tau. Cu siguranta va stii sa pastreze un secret si te va face sa te simti mai bine (fara sa te judece!).

  1. FA MISCARE

Sunt sigura ca ai mai auzit asta pana acum, dar sportul te face sa eliberezi endorfine, iar endorfinele te fac sa te simti fericita. Fa-ti timp pentru o ora de yoga sau cateva minute de jogging si vei observa imediat beneficiile. Daca nu reusesti sa iti faci suficient timp, pana si o plimbare pe jos te va face sa te simti mai bine atunci cand esti agitata.

  1. GATESTE

Gatitul este una dintre activitatile productive in care te poti pierde atunci cand te framanta ceva. Asta ca sa nu mai vorbim despre beneficiile pe care le aduce corpului si mintii tale. A sta sa iti pregatesti felul tau preferat de mancare este un mod practic de a avea grija de tine in momentele in care nu ai o stare emotionala foarte buna.

  1. PICTEAZA SAU DESENEAZA

Oricat de juvenil ar suna, desenand intr-o carte de colorat sau pictand te ancorezi mai bine in prezent si poti scapa de stres. Intoarce-te la activitatile ce iti faceau placere in copilarie si te vei simti mult mai usoara si spontana. Poate vei gasi chiar o solutie la problema cu care te confrunti. Activitatile de acest tip sunt potrivite si daca te confrunti des cu atacuri de panica sau tulburari de stress post-traumatic.

  1. JOACA-TE CU UN ANIMAL DE COMPANIE

Numeroase studii stintifice au aratat ca interactiunea cu animalele iti scade ritmul cardiac, tensiunea si reduce stresul. Ai grija de tine avand grija la randul tau de animalul tau de companie. Iti va fi recunoscator si te vei bucura si tu de momentele petrecute cu el.

  1. DORMI

Nu este neobisnuit pentru oameni sa se tarasca pana la birou cu doar 5 ore dormite sau chiar mai putin. Corpurile noastre nu sunt create insa sa functioneze cu atat de putin somn. Avem nevoie de macar 7-8 ore pe noapte pentru a ne reface si reincarca bateriile. Fara asta sanatatea noastra fizica si emotionala este in pericol. Cel mai bine ar fi sa faci din odihna o prioritate si sa incerci sa nu pierzi prea multe nopti.

  1. INCEARCA CEVA NOU

Poti avea grja de sanatatea ta mentala provocandu-ti mintea constant sa invete si sa se dezvolte. Iesi din zona ta de confort schimbandu-ti ruta pe care te intorci de la munca, incercand un restaurant la care nu ai mai fost, sau chiar invatand sa canti la un instrument.

9.MEDITEAZA

Accesandu-ti spiritul si sufletul prin meditatie obtii echilibrul esential sanatatii umane holistice. Permite-ti sa te gandesti in profunzime la valorile si lucrurile in care crezi si te vei simti mai bine in pielea ta. Chiar daca nu intelegi in totalitate conceptul de divinitate, simplul fapt ca iti daruiesti timp pentru a te gandi la asta va face diferenta in starea ta emotionala si viata ta spirituala. Este in regula sa nu ai toate raspunsurile, dar si mai important este sa nu uiti sa pui intrebarile potrivite.

  1. IMBRATISEAZA PE CINEVA

Ia in brate pe cineva sau tine-te de mana cu o persoana apropiata. Suntem facuti sa avem nevoie de atingere fizica dar cultura noastra devine din ce in ce mai indepartata de asta. Acest fapt elimina oportunitatea pentru gesturile de care avem atata nevoie pentru a fi sanatosi si fericiti, asa ca cere-i iubitului tau sa iti faca un masaj sau petrece cateva momente in bratele unei prietene si te vei simti mult mai bine.

Sursa : ELLE.ro

Pentru a fi capabil să-i ajuți pe alții, trebuie întâi și  întâi să înveţi să te ajuţi pe tine însuţi. Asta pentru că   ce este  important în viaţa asta nu este despre tine. Este despre ce poţi tu să faci pentru semenii tăi, este despre cât de valoros şi util eşti.

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

 

 

Anunțuri

13 gânduri despre &8222;Zece moduri de a avea grijă de tine când ai o stare proastă&8221;

  1. ” ZECE moduri” 🙂 nota 10 ( ZECE )
    cel mai bine-i a petrece
    cu muzica lautareasca
    de prin TARA ROMANEASCA ! 🙂
    Fiecare MOD e bun
    si as fi un biet nebun
    a spune ca nu imi plac
    sau mai simplu, ca ma prefac …………..
    Cel mai bun MOD insa este
    cel care-ti face numai bine
    ca in cartea de poveste ,
    cu clipe multe de iubire ! 🙂
    O ZI de nota 10 ! 🙂
    Aliosa.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Bonjour

    Tiens,tiens
    Mais que fais-je par ici
    Me serais-je perdu
    Mais non ça y est je me rappelle
    Je venais te dire bonsoir
    Te souhaiter une belle journée
    Après une petite halte chez toi
    Je vais continuer mon trajet
    Je te fais une bise d’amitié
    Bernard

    Apreciat de 1 persoană

  3. Toate modurile sunt bune ,principalu este ,sa le punem in practica ,eu am cu totul altfel de moduri de a ma relaxa ,fac integrame,am unele jocuri pe internet ,iar vara imi place la nebunie sa ma ocup de florile mele si de gradina mea .
    Un sfirsit de saptamana minunat va doresc la toti

    Apreciat de 2 persoane

    • Ai dreptate…cele mai bune moduri de avea grija de noi sunt cele dupa care ne simtiti bine/fericiti…integramele ajuta mult creierul(o spun specialistii,am citit asta sigur ), iar sa ne ingrijim de florile noastre dragi este pentru hrana sufletului nostru…seara frumoasa si linistita sa ai !

      Apreciat de 1 persoană

  4. Mie îmi mai place să desenez:
    http://scoalaiubirii.ro/desene-mandale/
    http://www.pintarcolorir.com/ro/desenhos/mandalas
    Mandala se numesc şi mai nou, sunt la mare căutare în rândul adulţilor şi a oamenilor Zen. Sunt relaxante, te distrezi aducându-ţi aminte de copilărie şi prin intermediul lor îţi descrii starea (mai bine zis, prin intermediul culorilor).
    Eu încerc să le conturez conform dorinţelor şi abia apoi să aştern paleta de culori. 🙂

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s