Scrisoare către mama

Inima de mamă e singurul loc din lume unde vă puteți refugia, chiar când părul vă e cărunt. Ferice de aceia cărora le mai trăiește mama. (  Ad. Stifter) 

Sunt doar câteva zile de când draga mea mamă a plecat sus la îngeri . Știu sigur ,iubită mamă, că mă vei veghea din înălțimea cerului, iar  bunătatea sufletului tău va continua să-mi lumineze drumul așa cum s-a întâmplat și până acum. De mic copil te-am iubit nespus de tare , mi-ai fost o adevărată prietenă și mi-ai dat mereu putere și încredere în viața de zi cu zi. Cu cât au trecut anii peste noi(sunt mulți la număr) parcă ne înțelegeam tot mai bine iar dragostea mea pentru tine este atât de mare încât ar putea face înconjurul lumii și tot n-ar fi de ajuns. Despărțirea de tine (aici pe pământ) mă doare atât de tare încât toate cuvintele din lumea asta  nu sunt de ajuns  pentru a-ți putea spune ce simt.

Mi-e dor de discuțiile noastre  zilnice (doua la număr) pe care le aveam pe telefon , mi-e dor de toate sâmbetele când eram împreună,și asta săptămână de săptămână, de-atâția ș-atâția ani încoace. Aveam poveștile noastre, glumițele noastre, zâmbete nenumărate și multă bunătate. După toate astea aveam bateriile încărcate la maxim și sunt convins că asta se întâmpla și la tine.  Mai încurajat mereu și mi-ai dat putere în tot ceea ce făceam, la  reușitele din viața mea de până acum să știi că ai și tu o mare contribuție. Cu frică de Dumnezeu cum erai , în momentele mele bune ,dar mai ales grele , știam că te rugai pentru mine. Eram convins că bunătatea ta, chipul tău luminos  plin de zâmbete  și  vorbele tale pline de bunătate  , sunt un har de la Dumnezeu. Nu degeaba aveai un nume de invidiat –Maria și o zi de naștere tot de invidiat-25 decembrie. Poate de-asta ai plecat de lângă noi(eu și familia mea care te iubeau la fel de mult ca mine) brusc, fără suferință multă, cu  mine strângându-te de mâna . Dumnezeu a fost bun cu noi și sunt sigur că va avea grijă de tine și acolo sus.

 O să-mi fie dor să aud vocea-ți dulce și calmă,  de vorbele  tale care mă alinau și încurajau  în momentele de încercări și care mă încurajau să merg mai departe.

Pentru tot ce ai fost pentru mine și pentru cei dragi ai mei, îți mulțumesc dragă mamă !

Cu tine în suflet și în gând am să încerc în continuare să fac mult bine celor din preajma, să fiu fericit alături de cei dragi mie , convins fiind că asta este dorința ta.

Închei cu vorbele extraordinare a Oanei Pelea :

Am întrebat-o pe mama, la spital, în ultima ei zi: „Ce să fac când o sa-mi fie dor de tine? Învață-mă!” S-a uitat dur la mine și mi-a spus: „Sărută-ți mâna!“ Și-am înțeles că în carnea mea e ea, e tata, sunt toți ai mei. Am făcut-o, o fac și am tot timpul certitudinea că toate sunt în mine: părinți, amintiri, Dumnezeu. Toți sunt înghesuiți în mine. În mine e mare înghesuială! Tot universul e înghesuit în mine.”

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

 

49 de gânduri despre &8222;Scrisoare către mama&8221;

  1. Mi-a zguduit ființa scrisoarea ta, nu mă regăsesc doar prin ceea ce ai spus, ci și printre rândurile scrisorii tale. Am citit cu sufletul la gură și cu un zâmbet trist până când am ajuns la „…Cu frică de Dumnezeu cum erai… „, iar ochii mi s-au umplut de lacrimi. Am citit mai departe cu privirea încețoșată până am ajuns aici: „…și  vorbele tale pline de bunătate, sunt un har de la Dumnezeu…” și lacrimile din ochi n-au mai avut răbdare, s-au prăbușit la pământ. Am continuat să citesc până la final fără respirație. Rar mi se întâmplă așa ceva, foarte rar.

    Tuturor cred că ne este dor de cei ce au plecat și nu-ți spun condoleanțe, asta nu ajută cu nimic, cred eu. În schimb îți pot dărui un zâmbet cald care să te însoțească pretutindeni. (:

    Felicitări pentru articol, mulțumesc pentru trăire! 💚

    Apreciat de 1 persoană

  2. Condoleante ! Au trecut mai mult de 10 ani de când mi-am pierdut mama si de multe ori am impresia ca mă priveste peste umăr. Învățăm sa trăim cu durerea dar sentimentul de singurătate ne va urmări mereu. Sunt sigura ca ne vom mai întâlni cândva. Multa putere va doresc !

    Apreciat de 1 persoană

  3. Nu pot si nu vreau sa-mi imaginez ce este in inima ta dupa aceasta pierdere. Cred doar ca iti este teribil de greu. Si nu cred ce spun altii ca timpul vindeca orice… Asa ceva nu poate fi vindecat si nu trebuie vindecat. Pentru ca durerea acestei pierderi te face sa nu uiti. Aminteste-ti de ea cu dragoste! Dumnezeu S-o Odihneasca!

    Apreciat de 2 persoane

    • Multumesc Mopana pentru vorbele frumoase si adevarate..o sa-mi lipseasca mult si nimeni si nimic nu o poate inlocui…poate si pentru ca am „tinut mereu aproape” cu ea pana in ultima clipa…golul ramane , dar multumesc lui Dumnezeu ca a plecat impacata ! Sa ai o zi plina de liniste sufleteasca si un w/e plin de frumos !

      Apreciat de 2 persoane

  4. sa nu te ingrijorezi, chiar daca fizic nu mai este langa tine ea va fi mereu in preajma ta. ziua iti va fi o raza de soare care te va alinta dimineata la primele ore si va fi mereu langa tine iar seara va fi cea mai stralucitoare stea care iti va veghea somnul soptindu-ti ca nimeni altcineva „noapte buna”. sa nu te indoiesti niciodata de dragostea ei chiar daca fizic nu ti-o arata, ea mereu iti va trimite semne ca tine la tine si este langa tine. va fi mereu, ingerul tau pazitor.
    Dumnezeu sa o odihneasca si tie sa iti dea multa tarie sa treci peste aceasta pierdere mai usor.

    Apreciat de 2 persoane

  5. Dureros, foarte dureros, sincere condoleante. Frumoase si intelepte cuvinte a spus mama ta, iar tu ai inteles axact cum e mai bine. Din pacate eu nu am putut vorbi prea multe cu mama, s-a stins cand aveam doar 16 ani, iar de la 3 anisori ai mei si pana cand am implinit 16 a fost paralizata. Imi aduc aminte cu darg cum o ajutam, cum am ascultat totul cu drag, o simt mereu alaruri.
    O zi placuta si binecuvantata!

    Apreciat de 2 persoane

    • Multumesc Ileana. Imi pare rau ca ai pierdut-o asa de repede, dar sunt convins ca de acolo de sus te vegheaza…eu , intr-adevar am avut-o mult timp cu mine, si mi-a fost un adevarat prieten, iar faptul ca vorbeam zilnic si ne vedeam cel putin o data pe saptamana , imi vine foarte greu sa inteleg ca nu mai este pe pamant alaturi de mine…este si ea sus si ma vegheaza , iar eu voi continua sa vorbesc cu ia, sa ii cer sfaturi pe care cu siguranta , cunoscand-o atat de bine , le voi intelege ..sa ai o seara binecuvantata draga prietena…

      Apreciat de 2 persoane

  6. Citind, ți-am trimis un gând bun. Și cald. Sper din suflet să-l fi primit…

    Tot citind, mi-am sunat părinții. Și am vorbit… Momentul matinal ți se datorează. Iată cum aproape în fiece clipă și cu fiece scriere, ajuți oamenii să fie…oameni și să simtă emoția până la capătul ei, de va fi existând vreunul. Mulțumiri!

    Apreciat de 2 persoane

    • Multumesc Oana ! Asa sa faci , mama este speciala pentru fiecare dintre noi si sunt convins ca si pentru tine (la fel cum a fost si in cazul meu) este si mai speciala….ai grija de ea, comunica mereu chiar si prin telefon(uneori vorbeam cu mama jumate ora la un apel-acum ma bucur sa ma gandesc la asta), asta pana o ai pe pamant ! Sanatate si fericire sa ai !

      Apreciat de 2 persoane

  7. Sincere condoleante ! Ai scris atat de frumos incat mi-au dat lacrimile.Aceeasi relatie o am si eu cu mama mea si nu ma pot gandi ( si nici nu vreau ) la ziua cand va pleca.
    Sa mai scrii, sa mai descarci prin cuvinte,dorul din suflet.

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

