Alimente-medicament primăvara. Ce legume cresc imunitatea şi ne feresc de cancer – sfaturile nutriţioniştilor

Alimente-medicament primăvara. Ce legume cresc imunitatea şi ne feresc de cancer - sfaturile nutriţioniştilorÎn această perioadă a sfârşitului de iarnă şi a începutului de primăvară, oamenii se plâng de o stare de slăbiciune a organismului şi de oboseală. Aşa-numita astenie de primăvară poate fi combătută, spun nutriţioniştii, cu anumite legume care apar sau au apărut în pieţe.

Nutriţionistul arădean, Alexandra Olteanu, ne recomandă urzicile, ştevia, spanacul şi măcrişul.  “Toate acestea sunt o explozie de vitamine, minerale şi energie. Aş sublinia că sunt foarte slabe în calorii, recomandate pentru cei ce vor să scape de kilogramele în plus acumulate de peste iarnă. În plus, tot ce este verde are mult magneziu şi vitamine din grupul B care combat astenia de primăvară. De asemenea, sunt bogate în vitamine şi minerale, cresc imunitatea şi protejează împotriva cancerului”, spune Alexandra Olteanu.

Cea mai folosită dintre aceste legume este spanacul. Acesta poate fi consumat atât crud, cât şi fiert. Este bogat în vitamina C, vitamina K, acid folic, magneziu, fier dar conţine şi flavonoide care scad riscul apariţiei cancerului. 

De asemenea, roşiile sunt unele din cele mai consumate legume de primăvară. Conţin potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu, seleniu, vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina C, vitamina E dar şi calciu sau licopen. Cei care consumă multe roşii vor dezvotla mai puţine boli cardiovasculare.

Ceapa verde este un alt produs util organismului nostru. Aceasta poate fi consumată în salate, supe şi în diferite preparate. Ceapa verde are puţine calorii, este bogată în potasiu, fosfor şi calciu şi este bună la scăderea colesterolului.

O sursă de vitamina C o reprezintă ridichile, dar acestea sunt şi surse de acid folic şi potasiu.

Mazărea este bogată în vitaminele A, C şi K, dar conţine şi mangan, fier şi acid folic. În plus, această legumă conţine fibre necesare pentru o bună digestie.

Măcrişul rămâne una din plantele legumicole valoroase atât prin calităţile sale culinare cât şi pentru cele medicinale. 

Cu spanac şi măcriş se poate prepara o supă:

Avem nevoie de o jumătate de kilogram de frunze spanac, o jumătate de kilogram de frunze de măcriş, o ceapă mare, o jumătate de litru de lapte, un pahar mic de smântână, o lingură de făină, ulei, sare, piper.

Ceapa se taie solzişori şi se căleşte în puţin ulei. Când se îngălbeneşte se adaugă o lingură de făină, se amestecă bine şi se stinge cu un litru de apă. Se sărează după gust şi se adaugă laptele. Când dă în clocot, se adaugă măcrişul şi spanacul tăiate mărunt. Se lasă să fiarbă şi se ia de pe foc dupa câteva minute. Se drege cu smântână şi se poate servi caldă sau rece.

Aceste legume sunt uşor de procurat din pieţe, dar şi preţurile la care pot fi cumpărate nu sunt deloc ridicate.
Sursa: Adevarul.ro

Este bine de știut că astenia de primăvară se instalează brusc odată cu creșterea luminii, lucru care deja se întâmplă pe la noi , asta  pentru că de ieri am trecut la ora de vară.  Astfel, cu cât luminozitatea este mai mare, cu atât efectul asupra organismului este mai brusc
 Semnele  asteniei de primăvară sunt  amețelile, durerile de cap, anxietate, stare generală proastă ,inclusiv  lipsa poftei  de viață.
Primavara doctorAm trecut prin asta o buna parte dintre noi și  știm bine că astenia se „vindecă” după un timp , de la sine . Totuși ne  putem ajuta  organismul ca să depășim momentul cât  mai repede posibil prin mișcare în aer liber și exerciții fizice , prin consumarea de cât mai multe „verdețuri” și prin odihnă suficientă.  Trebuie să facem asta pentru a ne bucura din plin de venirea prima(verii) ,când totul prinde viață și pentru că ,nu-i așa , primăvara este  adevăratul doctor al naturii , dar și al nostru, al oamenilor . 

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

Anunțuri

26 de gânduri despre &8222;Alimente-medicament primăvara. Ce legume cresc imunitatea şi ne feresc de cancer – sfaturile nutriţioniştilor&8221;

  1. buna sa fie ziua suflet frumos 🙂 multumesc frumos pentru sfaturi si indrumari. putina cultura alimentara nu strica niciodata, din contra e foarte utila si foarte importanta mai ales in zilele astea cand alergam peste tot si nici unde iar unde trebuie nu mai ajungem. noroc cu telefoanele astea inteligente :angel: care ne arunca sa mai vedem si altceva decat banalele si arhicunoscutele stiri. si recunosc, cu mana pe inima, noroc cu postarile tale ca mai citesc si altceva care chiar ma captiveaza.
    iti doresc din tot sufletul zile frumoase si senine de primara iti doresc si sa nu uiti sa zambesti ❤ 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Foarte indicat este și consumul de leurdă, proaspătă sau gătită. În această perioadă, roșiile n-au încă savoarea celor din vară, de aceea e mai recomandat consumul de ceapă verde și ridichi. Fiecare la timpul lor. Sănătate și voie bună! ❤

    Apreciat de 1 persoană

    • Asa este Petru cu leurda…ai perfecta dreptate….astazi am auzit ca leurda se inrudeste ca lacramioarele(ca tot veni primavara)….inca ceva leurda are mirosul de usturoi….mare dreptate ai si legat de rosiile de acum….eu toata iarna nu consum decat muraturi, rosiile , castravetii,ardeii,etc doar cand se fac pe la noi….asa au trait si parintii si (stra)bunicii nostri ….Sa ai o zi minunata de primavara cu multa caldura pe-afara , dar mai ales in suflet !

      Apreciază

  3. Toate aceste trufandale de primăvară sunt sănătate curată! O adevărată binecuvântare pentru organismul nostru. Ar fi și păcat să nu ne bucuram de toate verdețurile pământului. Mai ales că suntem și în perioada postului Paștelui.
    Multă sănătate și o săptămână frumoasă! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Asa este Alex….nimic nu este intamplar…pe langa atatea s-atatea verdeturi am vazut prin piata si loboda, asa ca tacamul este complet si „numa ” bun pentru fortificarea organismului….Seara magica ! ❤

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s