Cum sa ai mai multa energie – Planul de o zi

Cum-sa-ai-mai-multa-energiePoti crede ca rutina ta zilnica este facuta de asa natura incat sa-ti dea energie, dar este posibil ca stilul tau de viata sa te sece de energie. Iata cel mai inovator plan care poate transforma oboseala in energie in doar o zi. Iti oferim sfaturi care sa te ajute sa-ti iei energia din mancarea pe care o consumi cu atata placere in fiecare zi.

Incepe-ti ziua corect

Multi ne trezim obositi si nu ne dam seama ca asta ne va influenta toata ziua. Iata doua tehnici menite sa te ajute sa-ti incepi ziua corect inca de cand te dai jos din pat.

Un studiu recent a aratat ca oamenii care se trezesc si se dau imediat jos din pat sunt mai productivi in timpul zilei. Iata cum sa-ti faci corpul mai productiv folosind o tehnica numita bioelevatie: in timp ce dormim, sangele circula inegal prin corp din cauza felului in care dormim. Sangele nu circula la fel ca atunci cand suntem activi. Doar dandu-ne jos din pat, permitem gravitatii sa impiedice circulatia sangelui. Incearca, atunci cand te trezesti, sa te ghemuiesti aducandu-ti inima la genunchi. Apoi ridica-te. Poate ti se pare un exercitiu prostesc, dar miscarea ajuta la o buna circulatie a sangelui. Asa ca vei fi gata sa infrunti ziua care va urma.

Apoi, dupa dusul de dimineata, este timpul pentru o frectie cu manusi reci pentru circulatia sangelui. Pune-ti o pereche de manusi, inmoaie-le in apa rece, apoi frectioneaza-ti bratele, picioarele si labele picioarelor cu miscari circulare. Aceasta tehnica este o practica ayurvedica straveche numita „ishnan”. Apa rece creste circulatia sangelui spre inima, scapandu-te de toxinele care te seaca de energie. Fa aceasta frectie in fiecare zi timp de 2 minute – acelasi timp pe care il dedici spalarii dintilor.

Rutina din mijlocul zilei
Toti ne simtim obositi la mijlocul zilei. Iata 3 secrete care sa te ajute sa-ti mentii ridicat nivelul de energie toata ziua.

Multi credem ca un pranz mare si copios ne seaca de energie, dar adevarul este ca o masa mica poate avea un efect mai daunator. Un nou studiu a aratat ca daca mancam prea putin la pranz ne vom simti iritati si frustrati: fizic, ne vom simti obositi si infometati, iar emotional, simtim ca nu ne putem concentra si ca nu putem lua decizii.

Daca mancam prea putin, ne putem ingrasa pentru ca organismul nostru, vazand ca nu are destule resurse de mancare, incepe sa depoziteze putinul pe care il mancam. Poti inversa efectele negative ale unui pranz mic prin adaugarea unei salate de alac la pranzul tau. Alacul este o cereala plina de proteine. Nu este doar gustos si sarac in calorii, ci este si o buna sursa de fibre care iti ajuta tractul digestiv. Amesteca aceasta cereala cu boabele tale preferate si iti vei dubla nivelul de energie.

Poti simti o scadere a nivelului de energie si din cauza unor surse ascunse de cafeina. In zilele noastre, cafeina se gaseste in guma, bomboane, calmante, inghetate si chiar in cafeaua decofeinizata. Consumul acesta neintentionat de cafeina creste toleranta noastra si anihileaza efectele benefice pe care le poate avea cafeina. Asa ca uita-te cu atentie la etichetele produselor.

Poti incerca un sprit energizant de rozmarin care sa lupte cu scaderea nivelului de energie de dupa-amiaza. Pune intr-o sticla cu pulverizator apa purificata si putin rozmarin proaspat sau uscat. Lasa amestecul peste noapte pentru infuzare. Apoi agita sticla si pulverizeaza putin pe fata. Un studiu clinic a aratat ca inhalarea rozmarinului are efecte aromoterapeutice. Ajunge chiar la creier si poate imbunatati si memoria.

Dormi mai usor
Incapacitatea de a adormi noaptea poate deveni o adevarata gaura neagra care efectiv „absoarbe” viata din tine dupa o zi lunga si grea. 40% din oameni sufera de insomnie. Iata 2 secrete care te pot ajuta sa dormi linistit toata noaptea.

  • In primul rand, incearca sa bei o cana de ceai de rooibos inainte de culcare. Ceaiurile de rooibos, fara cafeina, sunt o infuzie de plante ce provin dintr-un arbust sud african. Ceaiul de rooibos este plin de antioxidanti, reduce tensiunea, iritabilitatea si durerile de cap (toate acestea au legatura cu insomnia).
  • Imbunatateste-ti somnul cu un saculet special. Pune orez in sosetele tale, incalzeste-le la microunde pana sunt caldute apoi poarta-le timp de 20 minute stand in pat. Poate suna ciudat, dar iata cum functioneaza: pentru o noapte buna de somn temperatura corpului tau trebuie sa scada treptat. Aceste sosete cu orez fac sangele sa circule prin picioare, ceea ce duce la o racire a temperaturii corpului si deci la o noapte linistita de somn.

Mancaruri pentru energizare
Daca mesele pe care le consumi nu iti dau energia de care ai nevoie, incearca urmatoarele produse. Iti vor da instantaneu energia de care ai nevoie pentru a face fata zilei si pentru a te simti sanatoasa si fericita.

La cerealele de la micul dejun adauga guarana
Stim ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, dar daca cerealele pe care le consumi nu-ti dau destula energie, incearca sa adugi putina guarana. Precum cafeaua, guarana este o boaba sud-americana. Diferenta? Boabele de cafea contin 1-2 % cafeina in timp ce boabele de guarana pot contine 10% cafeina. Boabele de guarana au un gust putin amarui, asa ca vor da o aroma amaruie cerealelor pe care le consumi.

La sandwich-ul de la pranz adauga „maioneza” de iaurt si hummus
Daca sandwich-ul tau nu e de ajuns pentru a–ti da energie, incearca o maioneza delicioasa de hummus si iaurt numita „laban ma’hummus”. Sandwich-ul va deveni foarte gustos si este o alternativa foarte buna la maioneza obisnuita. Hummus-ul este plin de proteine, iar iaurtul este bogat si in proteine si in vitamina B. Amestecul contine mai putin de jumatate din caloriile continute de o maioneza obisnuita.

La fructele pe care le consumi adauga nuci caju
Fructele sunt gustari sanatoase si delicioase, dar, daca vrei mai multa energie, incearca nucile caju. Acestea sunt numite „vitamina naturii”, sunt pline de proteine si minerale esentiale precum magneziul. Toaca nucile cu o rasnita de cafea sau cu un mini-blender si apoi inmoaie fructele in amestecul obtinuit.

La proteinele pe care le consumi adauga ulei de cocos
Ar trebui sa consumi carne rosie numai o data pe saptamana, dar poti consuma carne de peste sau de pui. Pune o lingura de ulei de cocos extravirgin in tigaia in care sotezi pestele sau carnea de pui ori adauga-l direct peste salata. Oricum, te vei bucura de continutul ridicat de acid lauric din uleiul de cocos. Acest acid imbunatateste metabolismul…

Sursa : yve.ro

Pentru ca planul să ne reușească 100 % , la toate astea  mai adăugăm ceva mişcare în fiecare zi și multă (da, foarte multă) gândire pozitiva .

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

 

Dacă nu știați , aflați acum(9)

1.Daca pui un trandafir alb intr-o glastra cu apa colorata, petalele trandafirului se vor colora si ele, in aceeasi culoare.

2.Lacramioarele, florile de primavara pe care le indragim atat de mult, florile care ne imbie cu mirosul lor dulce si proaspat sunt otravitoare. Cercetatorii au descoperit 38 de substante toxice in lacramioare, atat in flori si fructe, cat si in tulpini, radacini si frunze.

3.Mamiferul cu urechile cele mai mari este elefantul african; suprafata totala a urechilor sale este de 8 metri patrati.

4.Fiecare curcubeu este unic. Tu vezi curcubeul in funtie de unghiul in care lumina loveste picaturile de apa din aer. Asa ca, cineva care sta langa tine, va vedea lumina venind dintr-un unghi usor diferit decat in cazul curcubeului pe care il vezi tu. Stiind asta, acum intelegi ca fiecare curcubeu este unic!

5.Suprafata totala a Pamantului este de aproximativ 510 milioane de kilometri patrati, din care ~ 70% este acoperita cu apa.

6.In migratia sa randunica arctica parcurge in fiecare an 35 000 km.

7.Poti determina care este sexul unui cal si uitandu-te in gura si numarandu-i dintii si maselele. Pe cand iepele au doar 36 de dinti si masele, caii au 40.

8.Pinguinii sunt singurele pasari care pot inota, dar nu pot zbura.

9.Pestii nu au pleoape, ei dorm cu ochii deschisi.

10.Pe întreg globul pământesc cresc astăzi 500.000 de specii de plante, între care peste 10.000 de varietăţi de mere?

Sunt lucruri interesante pe care le-am găsit pe internet și mărturisesc că nu le-am știut. Pentru că citindu-le m-au impresionat mult am zis să vi le împărtășesc și vouă dragi prieteni .

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

Simplu funcționează, complicat niciodată …

camionulUn camion uriaş s-a înţepenit sub un pasaj, pentru că era prea înalt pentru spaţiul respectiv. Poliţia a chemat inginerii cei mai buni, mai isteţi şi mai costisitori din oraş pentru a încerca să găsească soluţia. Ei îşi aduseseră computere, planşete şi rigle de calcul. Discutau între ei cum să scoată camionul de acolo. Şi-au stors creierii ore întregi. Pur şi simplu nu-şi puteau imagina cum să mişte camionul fără să strice podul de deasupra. Totul părea atât de complicat.

Apoi, un băieţaş de vreo şapte ani, a venit la ei şi l-a tras pe unul de pantaloni:

– Nu vă supăraţi, domnule, de ce nu dezumflaţi cauciucurile?

Soluţia a venit din gura unui copil.

Aşadar, data viitoare când ai de spus ceva ce îţi pare a fi o soluţie salvatoare, deschide gura şi rosteşte-o. Nu mai fi influenţat de cei din jur că nu ai vârsta sau experienţa necesare. Nu te costă nimic.

Sursa : cuvantul-liber.ro

copiiȘ-apoi  este verificat oameni buni: simplu funcționează, complicat niciodată , iar noi, oamenii “mari” de cele mai multe ori știm să complicăm lucrurile. Ne  facem tot felul de griji despre ce s-o alege cu viitorul  copiilor noștri , dar uităm că ei sunt  CINEVA  chiar și acum.  Iar lamentări de genul ce s-o alege de tinerii noștri că nu le place să muncească, nu le place disciplina,etc. ne învinovățesc de fapt pe noi părinții care creștem  copii…cei șapte ani (și alți 10 cred ) de-acasă sunt convins că încă dau tonul în creșterea și educația copiilor noștri. Așadar ,  decât vorbe  ,  mai bine fapte  pentru copiii / tinerii  noștri și (  cu siguranță  )  avem șanse să iasă ceva  bun din ei , spre bucuria și  fericirea noastră a oamenilor „mari”.

 

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

Cum stimulezi sistemul imunitar prin 11 tratamente naturiste

Cu o dieta echilibrata bazata pe legume si fructe, vei crește activitatea sistemului imunitar , incat va face pH-ul corpului mai alcalin, ceea ce te va ajuta sa pastrezi germenii la distanta.

 

Cum stimulezi sistemul imunitarGhimbir

Ghimbirul ajuta sistemul limfatic si previne acumularea de toxine care ne fac sensibili la infectii, mai ales in ceea ce priveste sistemul respirator.

Apa

Ar trebui sa pastrezi mereu o buna hidratare a corpului band multa apa si evitand bauturile cu multi indulcitori, incat acestia deterioreaza sistemul imunitar.

Vitamina C

Toata lumea stie ca luand vitamina C ca supliment alimentar este bine pentru constructia imunitatii.

Oua

Contin fier, biotina si vitamina B12, ajutand la cresterea parului. Fierul combate anemia, o reducere de celule rosii din sange, care este deseori o cauza a pierderii parului la femei.

Boabe de soc

De-a lungul istoriei, boabele de soc au fost folosite pentru o multime de lucruri diferite incluzand raceala, febra sau pentru taieturi si arsuri. In zilele noastre, sunt folosite pentru a creste activitatea sistemului imunitar impotriva virusurilor.

Usturoi sau ulei de usturoi

In ciuda mirosului sau, usturoiul este o alta optiune buna cand vine vorba de alimente benefice pentru imunitate. Poti taia catei de usutroi proaspat, pe care sa ii iei cu un pahar cu apa. Exista si tablete fara miros, daca nu vrei sa atragi atentia asupra ta.

Probiotice

Toti avem nevoie de un intestin sanatos, dar din cauza alimentelor procesate si a antibioticelor, cei mai multi dintre noi nu il au. Poti ajuta la activitatea sistemului imunitar mancand iaurt de casa sau luand probiotice sub forma de tablete.

Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt sanatosi, deoarece au fibre solubile ce reduc LDL-ul, sau colesterolul “rau”.

Semintele de dovleac

Sunt bogate in magneziu, ajuta la scaderea presiunii sangelui si reduc riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral.

Salvie

Extractul de salvie lucreaza ca un expectorant si ajuta la indepartarea mucusului din tractul respirator, calmand tusea. Ca o buna alternativa a expectorantilor farmaceutici, poti incerca sa adaugi o picatura de extract de salvie in ceai sau apa fierbinte.

Sa nu lasam vremea ploioasa sa ne ia ce avem mai bun, ci sa consumam cateva dintre aceste alimente sanatoase, delicioase si uimitoare. Atat trupul, cat si spiritul se vor simti mai bine si ne vom proteja de virusi!

Sursa : Yve

11 tratamente naturale , fix cât o echipă de fotbal , care în mare parte ne sunt la îndemână. Ș-apoi merită  dacă ne gândim că o facem  pentru un sistem imunitar cât mai greu de “bătut”. Cetatea noastră , sistemul imunitar am vrut sa spun ,trebuie fortificată mereu pentru a face față “intemperiilor” de zi cu zi, „atacuri” care „hal” Domnului  sunt destule !

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

Dacă nu știați , aflați acum(8)

curiozitati 11.Un fulger contine suficienta energie ca sa prajeasca 160.000 de felii de paine. Din nefericire, un fulger dureaza 1/10.000 dintr-o secunda, asa ca ti-e foarte dificil sa intorci felia de paine si pe partea cealalta.

2.In Japonia sunt pepeni cu forma patrata. Este mai usor sa-i stivuiesti si sa-i depozitezi. Sunt crescuti in cutii de sticla iar pretul lor este dublu decat al pepenelui rotund.

3.Coacazele negre ajuta la absorbtia fierului, mentin sanatatea pielii, a oaselor si a dintilor si accelereaza procesul de vindecare.

4.Cuisoarele au un efect puternic dezinfectant, ajutand la imbunatatirea digestiei si la eliminarea crampelor.

5.Stiati ca florile nu se deschid toate la aceeasi ora? Muscata se deschide dimineata, garoafele spre prânz, iar regina-noptii seara.

6.Papilele gustative are unui fluture se afla in picioare, de aceea el testeaza si cosuma nectarul florilor cu picioarele.

7.Cea mai zgomotoasa insecta este greierul African, ale carui sunete depasesc 100 de decibeli.

8.Ceapa este foarte buna in mancare, insa pana acolo trebuie sa treci de testul tocarii ei. Stiai ca lacrimarea din timpul tocatului este cauzata de compusii sulfurici continuti de leguma? Daca vrei sa eviti aceasta situatie neplacuta, te sfatuim sa tai ceapa in doua si sa o tii in apa rece pret de cateva minute, pentru a elimina compusii.

9.Trandafirii sunt înrudiţi cu perii, merii, cireşii, prunii, piersicii, caisii sau migdalele. Florile unor specii de trandafiri sunt comestibile, având o aromă asemănătoare cu cea a merelor verzi sau a căpşunilor. De altfel, din petalele de trandafiri se face chiar şi dulceaţa.

10.Dalmatienii se nasc fara petele negre. Acestea apar mai tarziu, dupa aproximativ doua saptamani.

11.Bufnitele sunt singurele pasari care pot distinge culoarea albastra.

Sunt lucruri interesante pe care le-am găsit pe internet și mărturisesc că nu le-am știut. Pentru că citindu-le m-au impresionat mult am zis să vi le împărtășesc și vouă dragi prieteni .

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

Declarație de dragoste…

Iubesc viața, pentru că știu și susțin că este cel mai mare dar ce ne-a fost dat, pentru că a fost primul meu lucru primit și este ultimul care îmi va fi luat.

Am trecut prin nenumărate experiențe de viață, dar valoarea celei mai neînsemnate dintre ele întrece tot aurul din lume.

iubesc viata 3jpg

Iubesc viața, mă bucur de ea! Mă bucur de căldura blândă a soarelui, în fiecare dimineață, de nopțile atât de reci și întunecoase, care îmi transformă ferestrele în oglinzi.

Iubesc viața, pentru că în fiecare zi îmi va dărui noi experiențe – și fiecare dintre ele îmi va aparține, întipărindu-se în sufletul meu.

Iubesc viața, pentru că am gustat-o, iar gustul ei dulce-acrișor mă fascinează; iar dacă vreun bine mi-a fost plătit cu rău, acest lucru nu trebuie să mă deprime.

Iubesc viața, pentru că ea m-a învățat că nu binele altuia mă înalță; că a iubi este mai frumos decât a fi iubit.

Iubesc viața cu toate capriciile ei, cu toată otrava și răutatea ei, căci, dacă nu ar exista răul, cum am putea să ne bucurăm de bine?

Iubesc viața și cel mai mult iubesc dragostea pe care am găsit-o în ea; acea dragoste care mă ajută mereu să iubesc viața, așa cum nu a fost iubită niciodată.

Iubesc viața, pentru că sunt și nimeni nu poate să șteargă existența mea de ieri sau de acum. O iubesc, pentru că într-o zi soarele dimineților mele se va stinge și atunci voi ști de ce iubeam atât de mult viața, cu atâta dragoste.

de Humberto A. Aguadelo C.

Adânci, pline de sens și de luat aminte vorbele lui Aguadelo, adevărată declarație de dragoste pentru viață.  Ne aflăm pe un drum cu sens unic , cu urcușuri și cu coborâșuri, mai cotim la stânga, mai cotim la dreapta, ne mai oprim din când în când ca sa ne mai “tragem “sufletul, dar tot sens unic este viața noastră, înapoi nu se poate . Suntem (fiecare dintre noi) unicate pe un drum cu  sens unic  în aceasta viață .Ș-apoi  pentru că sunt vremurile noastre, acum și aici, așa cum sunt ele, cu bune și cu rele , să ne bucuram din plin de viață. Dacă ne bucurăm ,cu siguranță , vom avea o viață mult mai buna , aici pe pământ. Iar dacă ajutăm la o viață mai buna și pentru cei din preajma noastră , tot respectul, jos pălăria !

jos palaria

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

 

Ce să mâncăm şi ce să facem ca să trăim mai mult: alimentele-minune şi obiceiurile care ne scurtează viaţa

Ce să mâncăm şi ce să facem ca să trăim mai mult: alimentele-minune şi obiceiurile care ne scurtează viaţa

Specialiştii spun că este foarte important ce anume mâncăm, cum ne trăim viaţa, ce vicii avem, dar şi dacă suntem optimişti sau pesimişti. Dacă respectăm câteva reguli simple, ne putem prelungi viaţa cu ani buni.

Alimentaţia îşi pune amprenta asupra organismului nostru, de aceea este foarte important ce regim avem. „Tot de mâncăm ajută organismul sau, dimpotrivă, îl îmbolnăveşte. Printre cele mai bune alimente se numără peştele, care este bogat în acizi Omega 3 şi care ajută sistemul cardiovascular, dar şi creierul. Peşte trebuie consumat măcar o dată pe săptămână. De asemenea, fructele şi legumele sunt importante, iar cel mai bine ar fi să le consumăm crude, deoarece prin gătire îşi pierd proprietăţile.

Merele fac minuni pentru inimă, deoarece conţin fibre şi este dovedit că pot scădea colesterolul. Un măr pe zi este o porţie de sănătate. Este bine să mâncăm fructele ca atare, nu să le transformăm în suc deoarece astfel înghiţim prea mult zahăr. Un pahar de vin după o masă principală este benefic, la fel ca o bucăţică de ciocolată, preferabil amăruie, de două trei ori pe săptămână. Se ştie că vinul ajută sistemul circulator, iar ciocolata este foarte bună pentru creier“, spune medicul internist Andrei Mitran.

Ce să nu mâncăm

Există şi alimente pe care trebuie să le evităm pe cât posibil. „Regula clară în orice regim alimentar este moderaţia. Trebuie totuşi să evităm anumite produse care sunt pline de chimicale. Printre acestea se numără mezelurile şi conservele, tot felul de snack-uri, sucurile cu acid şi în general produsele procesate. Putem gusta de poftă, dar acestea nu trebuie să se regăsească pe masă în fiecare zi. Ar trebui să evităm prăjelile şi să gătim carnea la cuptor sau la grătar. Uleiul de floarea soarelui ar trebui înlocuit cu cel de măsline. De asemenea, fumatul şi consumul excesiv de alcool ne pot scurta viaţa cu câţiva ani“, mai spune medicul.

Nu săriţi peste micul dejun

Pentru o viaţă lungă, trebuie să respectăm orele de masă. „Micul-dejun este cea mai importantă masă a zilei. Nu trebuie să sărim peste el. Ne ajută să ne menţinem greutatea în limite normale şi oferă energie organismului. Dacă nu mâncăm nimic toată ziua, iar seara avem mese copioase, atunci organismul nostru va avea de suferit. Este foarte important să ne păstrăm greutatea în limite normale. Persoanele supraponderale au probleme cardiace, pot suferi de diabet şi sunt predispuse la infarct sau accident vascular cerebral“, mai spune specialistul.

Sedentarismul ne poate ucide

Foarte important pentru a ne menţine tineri cât mai mult este să facem mişcare. „Dacă vă mutaţi de pe scaunul de la birou pe canapeaua de acasă faceţi un lucru total greşit. Sedentarismul este un mare duşman al organismului. Este bine să faceţi mişcare zilnic, măcar să mergeţi pe jos o jumătate de oră. Cu cât veţi fi mai activi, cu atât vă veţi simţi mai bine. Mişcarea este bună şi pentru creier, care se menţine tânăr“, mai spune medicul.

Persoanele fericite trăiesc mai mult

O viaţă mai lungă depinde şi de stare psihică pe care o avem. „Persoanele stresate sau cele care nu se odihnesc destul vor avea probleme de sănătate mai devreme decât cele care sunt mai liniştite. De asemenea, se spune că de multe ori creierul este cel care poate păcăli organismul. Astfel, dacă creierul transmite că totul e bine, şi organismul va crede acest lucru. De aceea este dovedit că persoanele fericite şi optimiste trăiesc mai mult. Cei care se gândesc mereu la tot ce este mai rău vor avea de suferit şi pe plan fizic. De asemenea, persoanele căsătorite trăiesc mai mult decât cele singure. Cei care sunt singuri sunt mai nefericiţi şi pot suferi de depresie. Au tendinţa să nu se mai îngrijească pentru că ei cred că nu au pentru cine să o facă. Există studii care arată că persoanele care au un partener trăiesc cu 10 ani mai mult“, spune psihologul Ana Maria Ruşizan. 

Sursa : Adevarul.roPODIUM

Așadar pentru a nu ajunge la medicamente , că tot se apropie Olimpiada, am putea să medaliem MISCAREA cu aur, ALIMENTATIA(dieta) cu  argint, iar MEDICAMENTELE cu bronz.

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper