Ce să mâncăm şi ce să facem ca să trăim mai mult: alimentele-minune şi obiceiurile care ne scurtează viaţa

Ce să mâncăm şi ce să facem ca să trăim mai mult: alimentele-minune şi obiceiurile care ne scurtează viaţa

Specialiştii spun că este foarte important ce anume mâncăm, cum ne trăim viaţa, ce vicii avem, dar şi dacă suntem optimişti sau pesimişti. Dacă respectăm câteva reguli simple, ne putem prelungi viaţa cu ani buni.

Alimentaţia îşi pune amprenta asupra organismului nostru, de aceea este foarte important ce regim avem. „Tot de mâncăm ajută organismul sau, dimpotrivă, îl îmbolnăveşte. Printre cele mai bune alimente se numără peştele, care este bogat în acizi Omega 3 şi care ajută sistemul cardiovascular, dar şi creierul. Peşte trebuie consumat măcar o dată pe săptămână. De asemenea, fructele şi legumele sunt importante, iar cel mai bine ar fi să le consumăm crude, deoarece prin gătire îşi pierd proprietăţile.

Merele fac minuni pentru inimă, deoarece conţin fibre şi este dovedit că pot scădea colesterolul. Un măr pe zi este o porţie de sănătate. Este bine să mâncăm fructele ca atare, nu să le transformăm în suc deoarece astfel înghiţim prea mult zahăr. Un pahar de vin după o masă principală este benefic, la fel ca o bucăţică de ciocolată, preferabil amăruie, de două trei ori pe săptămână. Se ştie că vinul ajută sistemul circulator, iar ciocolata este foarte bună pentru creier“, spune medicul internist Andrei Mitran.

Ce să nu mâncăm

Există şi alimente pe care trebuie să le evităm pe cât posibil. „Regula clară în orice regim alimentar este moderaţia. Trebuie totuşi să evităm anumite produse care sunt pline de chimicale. Printre acestea se numără mezelurile şi conservele, tot felul de snack-uri, sucurile cu acid şi în general produsele procesate. Putem gusta de poftă, dar acestea nu trebuie să se regăsească pe masă în fiecare zi. Ar trebui să evităm prăjelile şi să gătim carnea la cuptor sau la grătar. Uleiul de floarea soarelui ar trebui înlocuit cu cel de măsline. De asemenea, fumatul şi consumul excesiv de alcool ne pot scurta viaţa cu câţiva ani“, mai spune medicul.

Nu săriţi peste micul dejun

Pentru o viaţă lungă, trebuie să respectăm orele de masă. „Micul-dejun este cea mai importantă masă a zilei. Nu trebuie să sărim peste el. Ne ajută să ne menţinem greutatea în limite normale şi oferă energie organismului. Dacă nu mâncăm nimic toată ziua, iar seara avem mese copioase, atunci organismul nostru va avea de suferit. Este foarte important să ne păstrăm greutatea în limite normale. Persoanele supraponderale au probleme cardiace, pot suferi de diabet şi sunt predispuse la infarct sau accident vascular cerebral“, mai spune specialistul.

Sedentarismul ne poate ucide

Foarte important pentru a ne menţine tineri cât mai mult este să facem mişcare. „Dacă vă mutaţi de pe scaunul de la birou pe canapeaua de acasă faceţi un lucru total greşit. Sedentarismul este un mare duşman al organismului. Este bine să faceţi mişcare zilnic, măcar să mergeţi pe jos o jumătate de oră. Cu cât veţi fi mai activi, cu atât vă veţi simţi mai bine. Mişcarea este bună şi pentru creier, care se menţine tânăr“, mai spune medicul.

Persoanele fericite trăiesc mai mult

O viaţă mai lungă depinde şi de stare psihică pe care o avem. „Persoanele stresate sau cele care nu se odihnesc destul vor avea probleme de sănătate mai devreme decât cele care sunt mai liniştite. De asemenea, se spune că de multe ori creierul este cel care poate păcăli organismul. Astfel, dacă creierul transmite că totul e bine, şi organismul va crede acest lucru. De aceea este dovedit că persoanele fericite şi optimiste trăiesc mai mult. Cei care se gândesc mereu la tot ce este mai rău vor avea de suferit şi pe plan fizic. De asemenea, persoanele căsătorite trăiesc mai mult decât cele singure. Cei care sunt singuri sunt mai nefericiţi şi pot suferi de depresie. Au tendinţa să nu se mai îngrijească pentru că ei cred că nu au pentru cine să o facă. Există studii care arată că persoanele care au un partener trăiesc cu 10 ani mai mult“, spune psihologul Ana Maria Ruşizan. 

Sursa : Adevarul.roPODIUM

Așadar pentru a nu ajunge la medicamente , că tot se apropie Olimpiada, am putea să medaliem MISCAREA cu aur, ALIMENTATIA(dieta) cu  argint, iar MEDICAMENTELE cu bronz.

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

 

Anunțuri

10 gânduri despre &8222;Ce să mâncăm şi ce să facem ca să trăim mai mult: alimentele-minune şi obiceiurile care ne scurtează viaţa&8221;

    • Treaba foarte buna cu pestele ! Legat de vicii este o vorba pe la noi : suma viciilor ramane constanta ! Important sa nu exageram cu viciile , dar si cu alte lucruri, acolo unde exageram nu iasa bine …sa ai o seara minunata , draga Petru !

      Apreciază

    • Asa este Elena ! Foarte important atunci cand putem face alegeri sa o facem…chiar citeam astazi despre atatea s-atatea E-uri care ne pacalesc creierul prin mirosul si gustul deosebit al unor alimente care intra in alimentatia noastra zilnica …este foarte important ce scoatem pe gura , dar la fel de important si ce „bagam” in gura…o seara plina de senin in suflet , ca pe-afara este cum este !

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s