7 motive ca să mănânci CIREŞE. Ce proprietăţi benefice au fructele-vedetă ale sezonului

În clasamentul celor mai atrăgătoare fructe cireşele sunt cu siguranţă în top. Dar se pare că aceste fructe-vedetă ale sezonului au mai multe calităţi decât aspectul care pur şi simplu îţi lasă gura apă când treci pe lângă ele. Potrivit oamenilor de ştiinţă, cireşele au numeroase efecte benefice asupra sănătăţii.

  • Cireşele te pot ajuta să dormi mai bine

Un lucru poate mai puţin ştiut despre aceste fructe este că cireşele sunt sursă naturală de melatonină, un hormon care ajută la reglarea ciclului de odihnă. În timp ce suplimentele de melatonină din comerţ au de obicei efecte secundare (dureri de cap, greaţă, vise ciudate şi ameţeală), cireşele nu au aşa ceva. Sfatul specialiştilor este să mâncăm cireşe cu o oră înainte de culcare, potrivit  The Epoch Times .

  • Cireşele sunt bune pentru inimă şi pentru sistemul circulator

Apropo de melatonină, cercetătorii au descoperit că oamenii care au atacuri de cord tind să aibă un nivel scăzut de melatonină, ceea ce poate fi reparat prin consumul de cireşe. Un compus prezent în cireşe – polifenolul – s-a dovedit a fi benefic în procesul de prevenire a formării de cheaguri de sânge. În plus, antocianina, de asemenea prezentă în cireşe, protejează vasele de sânge de stresul oxidativ, ceea ce implică faptul că cireşele pot ajuta la prevenirea formării de placă arterială.

  • Cireşele sunt bune pentru creier

Aceiaşi compuşi menţionaţi mai sus – melatonina, polifenolii şi antocianinele – au dovedit efecte benefice asupra funcţiilor cerebrale. Toate trei protejează celulele creierului de stresul oxidativ şi pot juca un rol în prevenirea diferitelor forme de demenţă.

  • Cireşele sunt un antiinflamator natural

Potrivit specialiştilor, antocianinele reduc inflamarea aproximativ la fel de bine precum medicamentele prescrise de doctor, cu menţiunea că cele din cireşe nu prezintă şi efecte adverse.

  • Cireşele pot fi considerate medicamentul natural care creşte performanţa

Consumul de cireşe poate ajuta atleţii să scape de durerea post-antrenament care apare la muşchi, ceea ce poate rezulta în mai multe zile de antrenament şi mai puţin timp destinat refacerii. Efectul a fost demonstrat atât în ceea ce priveşte alergatul pe distanţă lungă, cât şi antrenamentul de forţă.

  • Cireşele pot preveni atacurile de gută

Când cei bolnavi de gută – o formă complexă şi foarte dureroasă de artrită – au mâncat cireşe pentru numai două zile, riscul unui atac de gută a scăzut cu 35 la sută comparativ cu situaţia celor care nu au mâncat aceste fructe.

  • Cireşele pot ajuta la prevenirea cancerului

Antocianinele din cireşe au dovedit un efect de diminuare a celulelor canceroase şi de stimulare a distrugerii acestora. Mai specific, rezultatele au demonstrat că reduc ritmul de creştere a celulelor de cancer la colon.

Sursa : mediafax.ro

Cireșele, se numără  printre cele mai apreciate fructe și, din păcate, sunt printre puținele care se găsesc doar pentru o perioada scurta de timp. Totuși este bine să mai știm un lucru  interesant  și util despre cireșe : prin congelarea lor avem la îndemână  cea mai eficientă metodă de conservare a fructelor și legumelor, păstrând multe dintre substanţele nutritive dacă sunt congelate imediat după ce au fost culese. Un lucru uimitor despre cireşe este că nu doar îşi păstrează substanțele nutritive prin congelare, dar devin mai concentrate, iar gustul este mult îmbunătăţit.

Așadar haideți să profităm și să ne înfruptăm din plin de (încă) abundența acestor fructe „trecătoare”  , totul pentru sănătatea noastră de zi cu zi. Că doar nu degeaba atunci când ne dorim tot ce-i mai bun  pentru noi sau cei dragi nouă ne folosim de…  „cireaşa de pe tort” .

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

Anunțuri

16 gânduri despre &8222;7 motive ca să mănânci CIREŞE. Ce proprietăţi benefice au fructele-vedetă ale sezonului&8221;

    • Pacat ca se termina foarte curand….dar viun din urma caisele, merele,piersicile, afinele si cand apar si strugurii parca ne bate toamna la usa ! Sa fim sanatosi cu totii , draga Liz, IAR SEARA DE SAMBATA sa-ti fie pe placul inimii ! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  1. Le savurez și eu cu plăcere, în fiecare an. Mă mir, totuși, că în piața din Seini nu am mai găsit joi, deloc. 😦
    Astfel că am luat zmeură, ce-i drept mult mai scumpă, dar tot sănătoasă. O săptămână cu cireșe mari și dulci, dar și voie bună! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    • Excelenta si zmeura…cu caldurile astea se trec repede, din pacate , si ciresele…asa ca sa profitam cat le mai gasim…apoi vin merele/perele/caisele/piersicile/etc…ne da mama natura la timpul potrivit si pe rand, tot ce este mai bun, sanatosi sa fim sa le putem consuma….ca doar o facem pentru sanatatea noastra …sa ai o zi minunata, draga Petru ….am terminat si cu emotiile fotbalului via Franta(pt Rpmania) , de acum privim mai relaxati la meciurile care vin…inca odata o zi de nota 10+!

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s