Ceea ce contează în viață…

Viața este ca o piesă de teatru: nu contează cât de mult durează, ci cum se desfășoară. O spunea Seneca.

Se povestește că într-o zi din vremuri demult apuse un om a trebuit să facă o călătorie într-o țară îndepărtată, aflată peste mări și țări. În drumul său a întâlnit tot felul de oameni, cu obiceiuri mai mult sau mai puțin asemănătoare. Și-a amintit pentru tot restul vieții de unul dintre acestea.

Era dimineața când a zărit în depărtare turnurile unei cetăți. Până să ajungă în apropierea ei se făcuse deja prânzul și cum în partea dreaptă a drumului se afla un cimitir îngrijit, cu pomi umbroși și flori frumos parfumate, omul s-a hotărât să facă un scurt popas.

Pășind către o bancă pe care o zărise în apropiere, omul a citit ceea ce era scris pe cruci : “A trăit șase ani, trei luni și patru zile”“A trăit unsprezece ani, două luni și cinci zile”“A trăit trei ani, patru luni și patru zile”“A trăit nouă ani, opt luni și două zile”

S-a întristat crezând că nimerise într-un cimitir pentru copii. Unul dintre locuitorii cetății l-a văzut și a întrebat:
-De ce ești atât de trist, ai pe cineva din familie îngropat aici? Mama, tatăl poate…?
-Cum s-ar putea una ca asta, doar văd că aici sunt îngropați numai copii!
-Nu… doar că, vezi… noi când ne naștem primim fiecare câte un carnețel. La început țin socoteala părinții pentru noi, apoi scriem singuri… de fiecare dată când ne-am bucurat și pentru cât timp… iar când unul dintre noi se duce, familia adună timpul pe care l-a petrecut bucurând-se… și asta este ceea ce vezi tu scris aici.
-Timpul pe care l-ați petrecut bucurându-vă…
-Da, pentru noi doar asta contează!

Sursa : internetul

viata-realanDacă ar fi fost să ai un astfel de carnețel, tu câți ani, câte luni și câte zile crezi ca ai fi adunat în el până acum? Nu-mi răspunde, fă-o doar pentru tine .

Din partea mea îți doresc tot binele din lumea asta și ani mulți cu multă bucurie. Ș-apoi nu-i uita pe cei de prin preajma ta – dăruiește-le și lor bucurie ! 

Așadar bucură-te de viață , aici și acum!

Asta pentru că nu se face repetiție !

Să fiți buni și înțelepți !!!

M. Cooper

9 gânduri despre &8222;Ceea ce contează în viață…&8221;

  1. Nu cred nimic din ceea ce-i locuitorul cetatii respective , ai spunea acelui calator ! Este fara sens caci , exista pe Pamant oameni cu varste cuprinse in 0 si 90 de ani ce n-au avut parte d e nici macar o secunda de bucurie in viata lor . iar asta este ceva demonstrabil . De exemplu , unui copil ce-a fost ucis la…nici macar o luna sau doua d e viata intra sau extrauterina , ce-ar putea cineva sa-i scrie in ” carnet ” , oare faptul ca …. n-a existat ? Unui om nascut in sclavie , ce-a fost sclav toata viata sa in care , n-a cunoscut decat biciul vatafului , foametea , frigul si toate rautatile de care ” spiritul uman ” da dovada de cele mai multe ori…in ” carnetul ” aluia ce-ar putea oare sa scrie ? Sa ne ” contorizam ” viata cum spune Nina Cremeneanu nu-i o solutie ci , doar o chestie de ultim moment , d e final din pacate caci , asa cum spuneai si dumneata : BUCURA-TE DE VIATA AICI SI ACUM ….ASTA PENTRU CA NU S E FACE REPETITIE oricat d e buni si d e intelepti am fi , sau am devenii intre timp ! Daca ar fi fost sa am un astfel d e ” carnetel ” { iti raspund totusi caci…chiar mi-a parut o provocare } sigur ca , la ” varsta ” trecuta acolo in ” carnet ” , ar fi fost adaugat faptul ca , bucuriile mele au venit odata cu …venirea pe lume a copiilor dar , au fost d e scurta durata , innecate d e valurile d e griji si necazuri ce-au urmat dupa . Ar fi fost SIGUR adaugat faptul ca , singurele mele bucurii au fost sa-mi tin nepotii si nepoatele in brate { fie si-o secunda } si sa ma bucur de ei si de zambetul lor . Astfel ca , in acel „carnet ” sau pe cruce , va scrie probabil c-am trait doar….cateva zile cel mult , iar un eventual vizitator al ” cimitirului cetatii ” va crede ca acolo se odihneste un copil si…s-ar insela amarnic amaratul ala . Sa fim buni , s a fim intelepti dar..oare cat d e buni si d e intelepti s a fim pentru ca , pe crucile acelui ” cimitir al cetatii ” sa scrie si ca…am trait totusi asa cum ne-a fost dat de soarta , destin sau de catre cei ce ne-au condus viata pana la final adica , inclusiv de noi insine ? Foarte interesanta postarea mcooper801 { FELICITARI PENTRU EA , SINCERE FELICITARI OMULE !!! } si provocatoare in acelasi timp . Pacat doar ca , ai primit doar replici d e suprafata , replici d e circumstanta referitoare si la postare si mai ales la ce au inteles vizitatorii dumitale din …snoava respectiva . Fi bun, fi intelept si …nu te supara { nici dumneata si nici vizitatorii dumitale } pentru sinceritatea , poate prea frustra , de care am fost manat in clipa cand am scris aceasta replica . Inainte sa-nchei : ca maine vine Revelionul , prilej pentru unii dintre noi pentru….” contorizarea ” , fie a activitatii din anul ce se finalizeaza , fie din…cam toata viata . Crezi cumva ca se va gandii careva la ….cat de intelept a fost in anul ce tocmai s e finalizeaza sau la cat d e buna a fost cu semenii sai ? Crezi ca-si va a duce careva aminte de acel pasaj din Evanghelie de la Isaia 58 ? Eu sincer…nu cred caci , nici eu nu fac asta ! Oameni suntem cu totii …. si suntem indiferenti la ceea ce va scrie cineva pe crucile cetatii sau in vreun carnet oarecare …dupa ce n-om mai fi ! Respect mcooper 801 !

    Apreciat de 1 persoană

    • Multumesc mult, draga Marian, pentru consistenta si mai ales deschiderea/sinceritatea cu care abordezi relatia cu mine. As contoriza tottusi,ca ani acele secunde pline de bucurie ale tale, draga Marian, asta pentru ca sunt incomensurabile…tot respectul din partea mea…O seara pe placul tau , plina de bucurii ! ❤

      Apreciază

  2. E adevărat că bucuriile ne produc cea mai mare plăcere, dar și amintirea unor situații mai puțin plăcute ne dau ocazia unor rememorări cu tâlc și apreciate de cei dragi nouă. Rândurile tale mi-au amintit instantaneu de melodia de mai jos:

    O viață cu multe realizări îți doresc, dragă prietene! 🙂

    Apreciază

    • Foarte asortata la subiect este melodia aleasa de tine, draga Petru….multumesc mult !Iti doresc o viata cu vat mai multe bucurii si veselie cat „carul”…vin si eu cu un cantec pentru tine, draga Petru…foarte sugestiv.

      O seara minunata ! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  3. si eu tot asta cred ca merita sa „contorizam” in viata noastra!! asa „inteleapta” cum am devenit eu la”adolescenta” am inteles ca nu anii ci calitatea lor este importanta!! dar…. noi romanii nu suntem invatati sa pretuim asta „incrancenare” este sloganul vietii in natia asta…. cum am ajuns asa??🙃😬
    tare mult mi-a placut povestea ta!!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

