Zâmbeşte, nu te încrunta

Un om cam posomorât se plângea într-o zi unui alt om paşnic şi credincios, zicându-i:
— Nu ştiu ce au oamenii cu mine, de mă privesc cu fruntea încruntată şi cu ochi răi!
Acesta însă îi răspunse:
— Dumneata eşti de vină!
— Cum aşa? răspunse omul şi mai posomorât şi încruntat şi aproape supărat.
— Foarte bine! Ia uită-te puţin în oglinda asta cu chip senin, voios şi zâmbind.
Acela privi. Credinciosul îl întrebă:
— Iţi place?
— Sigur că-mi place!
— Acuma strâmbă-te, încruntă privirea şi strânge buzele. Aşa îţi place?
— Cred şi eu că nu-mi place. Nu-mi place chiar deloc.
Atunci credinciosul, care era un om înţelept, îl mustră prieteneşte şi-i zise:
— Vezi, aşa este şi cu lumea. Dacă te uiţi blând cu chip senin şi chiar zâmbind, aşa se uită şi ea la tine, iar dacă te încrunţi şi ai chipul aspru, tot aşa se va uita şi ea la tine. Aşa că numai dumneata eşti de vină de felul cum se uită lumea. Uită-te frumos la ea, şi, ea se va uita tot aşa de frumos la dumneata. Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face!

zambet cu mortivPovestioara este luată de pe internet și merită citită și recitită ori de câte ori ne „plouă-n cap”(știți ce-am vrut să spun 🙂 ) , efectul „bumerang” funcționând , inclusiv  în felul în care îi privim pe cei din preajma noastră . Așadar ,dăruiești un zâmbet, o vorbă sau o faptă bună celor din jurul tău , le vei primi ‘napoi cel puțin cu o măsură mai mare.

Ș-apoi „vorba bună, zâmbetul și fapta binefăcătoare sunt raze ale soarelui răsfrânte în sufletul omului.”(Nicolae Iorga)

Să fiți buni și înțelepți !!! 

M. Cooper

18 gânduri despre &8222;Zâmbeşte, nu te încrunta&8221;

  1. Buna seara, draga prietene !
    Super tare povestioara( indemnul ) ! 🙂
    Am dat REPUBLICARE pe My Blog 🙂
    http://amintiriamintiri.wordpress.com/
    Ar trebui postata si pe pagina de socializare a celui ce in loc de
    ” Buna ziua” 🙂
    a spus recent jurnalistilor
    ” Distractie placuta ” ! 🙂
    Ganduri frumoase si salutari prietenesti din toata ❤ ! 🙂
    Aliosa 🙂 🙂 🙂
    PS !
    N-ai fi rau daca ai trece din nou pe acolo unde ai lasat recent un comment…………..

    Apreciat de 1 persoană

  2. Oamenii care zâmbesc sunt mult mai bogați în prieteni. Henry de Montherland spunea că nu e bine să acordăm încredere unui om care nu zâmbește niciodată. Mulțumiri pentru pilda de mai sus și îndemnul de a zâmbi cât mai des! Sănătate și multă voie bună, dragă prietene! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Foarte adevarate vorbele lui Montherland, dar si ale tale , draga Petru ! ❤ Multumesc mult ! „Zâmbeşte şi vei avea prieteni. Încruntă-te şi vei avea riduri.” spunea George Eliot…..sa ai o zi plina de zambete ! 🙂
      Asa ca intre barbati….

      Apreciat de 1 persoană

  3. În fiecare luni dimineața am obiceiul să le trimit colegilor de serviciu câte o povestioară cu tâlc. Unele dintre ele le-am ”cules” de pe acest blog; și pe aceasta o pun pe listă. Întâi mă inspir eu și apoi le trimit mai departe. Mulțumesc pentru inspirație! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Cu draga inima! Ma bucur daca iti dau un „țîrrrr” de inspiratie. Ce vreau sa mai stii este ca aceste pilde mi le spun in primul rand mine, s-apoi celor dragi din preajma! Toti avem nevoie de vorbe bune, oriunde si oricand! ❤
      Sa ai o zi minunata, draga inimii tale si…iti multumesc ! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

