Lanţul

Imagini pentru leagan din lantLanțul era trist și se rușina nespus de tare, de sine însuși: toți mă ocolesc și au dreptate, căci lumea iubește libertatea și urăște lanțurile, care aduc durere, lipsesc de libertate. Și așa lanțul suferea în tăcere și resemnare.

A trecut pe acolo un om, a luat lanțul, a urcat într-un copac, i-a legat cele două capete de o creangă mai groasă și a făcut din el un leagăn.

Astăzi, copiii se dau în leagăn și sunt fericiți.

după Leonardo Da Vinci

Așa este și cu noi oamenii . Avem atâtea lucruri bune în noi, suntem unici pe acest pământ și plini de potențial , dar , din păcate, deseori dăm mai mare importanță gândurilor negative despre noi. Când îți vezi doar părțile rele din tine și ești plin de supărare, amintește-ți povestea lanțului și vezi partea pozitivă a tuturor așa zise „rele” din viața ta . Secretul este  să transformi răul în bine. 

Să fiți buni și înțelepți !!!

M. Cooper

22 de gânduri despre &8222;Lanţul&8221;

  1. Spre deosebire de ” lacrimaroua ” mie , povestirea pe care-i preluat-o de pe NET { pe bune acum , chiar crezi ca-i vorba despre acelasi…Leonardo da Vinci ? } mi-a adus aminte d e un film pe care l-am vazut prin ’59 numit ” Lantul ” cu Sidney Poiter si Tony Curtis in rolurile principale , si de acea lozinca lansata d e catre kominternisti prin ‘917 : Prolertari din toate tarile uniti-va , n-aveti d e pierdut decat lanturile ” .! Am pierdut lanturile insa…au ramas catusele . Deci , s a fim buni si intelepti si , sa le evitam pe cat posibil mai ales daca nu suntem politicieni 😉 !

    Apreciat de 1 persoană

    • Sa stii draga Marian , ca eu chiar cred in ce scriu si ce preiau…s-apoi lasa-ma(ne) sa vedem partea bunaa lantului (…transpormat in leagan pt copii) si sa nu ne gandim la cartuse, etc..ce intelegem din povestioare , depinde de fiecare dintre noi…adica este ceva de genul -unde dai si unde crapa,,,,

      Apreciază

      • N-ai reusit sa-ntelegi ce-am dorit sa exprim d e fapt si , in consecinta , iti prezint scuze pentru asta . Am dorit sa spun doar ca , am fost { cel putin cei din generatia mea } , atat de obisnuiti cu lanturile incat , am uitat pur si simplu ca acestea-si puteau gasii rostul si la un balci , la un circ , intr-un parc de distractii undeva intr-un loc unde copii sa se poata bucura de ele fara restrictii . Asta-i tot si , ma repet , scuze pentru comunicarea deficitara . Intrebare : pana la urma , ai reusit s a afli daca intr-adeva Leonardo este autorul povestirii ?

        Apreciază

  2. Frumoasa povestire , multumesc ! 🙂
    … mi-a adus aminte de primul leagan pe care mi l-am facut in baie, legand nu un lant ( o sfoara 🙂 ) de conductele din baie ( una de gaze si cealalta de apa ), m-am bucurat 🙂 de „construtia ” mea pana cand am smuls din perete teava de gaze ( din cauza avantului 😦 ) … „pacatele ” copilariei … 🙂 🙂 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. Frumosa povestire si cu transmitere de multa intelepciune. Sfatul e la loc de cinste dar oare daca oamenii ar fi cu toti la fel nu ar fi prea mare plictisul ? De cele mai multe ori oamenii chiar doresc sa vada ce-i negativ pentru ca daca vad doar pozitiv nu mai au motiv si teme pentru cleveteala……..Putini sunt aceia care stiu sa-si transforme negativul in pozitiv si sa-i ajute si pe altii sa faca asta. Felicitari ! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  4. Bune sfaturi. Mulţumim. Bine ar fi să ne aducem mai des aminte de ele, din păcate prin natura noastră umană majoritatea suntem extremişti, ori vedem răul în tot şi toate, ori suntem prea narcisişti.
    Zile frumoase şi bucurii îţi doresc! ❤ 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Cu mare drag ! Este bine sa ne mai gandim , macar din cand in cand, la lucrurile bune din noi…ca doar daca ne „rabda” Doamne, Doamne pe pamant inseamna ca avem , fiecare dintre noi , si lucruri bune…ce bine suna urarea de An nou..cele rele sa se spele , cele bune sa ase adune ! O zi cu mult soare in suflet, draga Stefania ! 🙂

      Apreciază

  5. Mi-ai amintit de primul meu leagăn, făcut de fratele meu mai mare și agățat de creanga dudului uriaș din curte. M-am bucurat doar o zi de el, până a venit tata acasă de la serviciu și l-a desființat, pe motiv că e periculos. Tare mult mi-a lipsit apoi zborul acela peste pământ. Să-ți fie săptămâna înfloritoare, dragă prietene! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • Ce amintiri frumoase , draga Petru ! Doamne ce ne mai „hintam” si noi pe-o bucata de scandura fixata pe lantul agatat de fragar…chiar si la gradina imi amintesc ca tot lantul era piesa de baza in distractia noastra cu „hintatul”…o zi minunata , draga prietene ! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

    • Asa este, draga Ane…fiecare om are lanturile proprii pe care le foloseste functie de starea sufleteasca. apropo de libertate…”Libertatea nu înseamnă lene şi nepăsare. Libertatea este responsabilitate. Dacă tu nu-ţi asumi responsabilitatea, o face altcineva pentru tine. Aşa devii sclav.”(Osho)
      Intind o mana catre tine si iti doresc o zi plina de bucurii !

      Apreciat de 1 persoană

      • Salut prietene !
        Impresionanta POVESTE ! 🙂
        Frumos si plin de invataminte dialogul virtual dintre ANE si tine ! 🙂
        Sincere felicitari ! 🙂
        Pentru ANE ca-i femeie si pentru FEMEILE dragi din viata ta,
        in avans de 8 MARTIE, Ziua FEMEII 🙂
        un sincer si calduros La Multi Ani ! 🙂

        Aliosa 🙂
        PS ! 🙂
        Spre a-mi aminti de DIALOGUL dintre ANE si tine 🙂
        am dat REPUBLICARE pe My Blog
        http://amintiriamintiri.wordpress.com/2017/03/06/
        Multumesc pentru superba postare plina de INVATAMINTE ! 🙂
        Aliosa 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • Multumesc mult , draga Aliosa ! Tot binele din lume pentru tine si toate femeile din prejma ta , care sunt convins ca sunt mandre de tine ! Multumesc si pentru frumoasele urari pe care le-ai transmis fiintelor gingase din viata noastra !

        O seara minunata ! 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

