Ce păţim când avem carenţă gravă de zinc, mineralul care ţine creierul viu. Top 5 alimente esenţiale organismului

Ce păţim când avem carenţă gravă de zinc, mineralul care ţine creierul viu. Top 5 alimente esenţiale organismuluiZincul, mineral esenţial pentru procesul de creştere şi dezvoltare a organismului, pentru menţinerea integrităţii membranei celulare, are acţiune antiinfecţioasă şi antitumorală şi este indispensabil în procesele de regenerare celulară. Când se află în cantitate insuficientă, organismul trimite numeroase semnale.

Cele mai comune simptome ale lipsei de zinc sunt: tulburările de somn şi de comportament, mătreaţa, întârzierea procesului de vindecare a rănilor, diareea, diverse afecţiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau acnea, retard de creştere, cu precădere la copii, căderea părului, despicarea unghiilor, pierderea gustului sau mirosului, scăderea apetitului, uscarea pielii şi apariţia iritaţiilor.

“Cea mai eficientă formă de tratament pentru carenţa de zinc este introducerea în alimentaţie a unui număr cât mai mare de produse bazate pe acest nutrient. Pentru aceasta trebuie consumate nuci, mazăre, carne şi produse din carne, ouă, cereale pe bază de grâu integral, ovâz şi seminţe de dovleac. De asemenea, este recomandat să luaţi suplimente pe baza de vitamina A, E şi B6 alături de minerale precum magneziu, fosfor sau calciu, dar numai după consultarea şi la recomandarea unui medic”, spune dr. Denisa Zaharia, medic de familie.

Întăreşte sistemul imunitar

Zincul este antioxidant, reglează nivelul de vitamina A, este important în dezvoltarea creierului. Se găseşte în: seminţele de susan şi de dovleac, avocado, nuca de cocos, zmeură, caise, mure, curmale, fructele de pădure, rodii, sparanghel, usturoi, varză de Bruxelles, mazăre, spirulină,  polenul de albine, scoici, pâinea integrală, ouă.

Mineral esenţial pentru organism, zincul aduce numai beneficii. Ajută la întărirea sistemului imunitar, la reglarea nivelurilor de vitamina A, reglarea metabolismului, vindecarea rănilor, tratarea răcelii şi a altor boli. „Asigurarea cantităţii zilnice necesare de zinc ajută la prevenirea multor complicaţii. Unui adult îi sunt necesare aproximativ 0.2 mg/kg corp de zinc pe zi. În schimb, carenţa de zinc poate cauza tulburări digestive, unghii şi păr fragil, acnee, piele uscată, diaree, lipsa poftei de mâncare şi scăderea imunităţii”, spun specialiştii.

Alimente care aduc organismului acest mineral esenţial:  

                                    Gălbenuşul de ou

Este o sursă bună de zinc, precum şi de vitaminele A, E, D, şi K şi alte minerale esenţiale. 100 de grame de gălbenuş de ou conţine 4,93 miligrame de zinc.

                                    Curcanul

Carnea de curcan este printre cele mai bune surse de zinc, însă este important ca aceasta să fie gătită sănătos. Nu sunt indicate mezelurile din curcan şi carnea prăjită. 100 de grame de carne de curcan conţin 3.09 miligrame de zinc.

                                  Seminţele de susan

Conţin o cantitate impresionantă de zinc – 7.75 miligrame la suta de grame. Pot fi presărate în salate, în smoothie-uri şi adăugate în pâine sau biscuiţi.

                                 Nucile caju.

Sunt foa rte sănătoase, fiind ogate în zinc şi în grăsimi bune. 100 de grame de nuci caju conţin 5.35 miligrame de zinc.

                               Seminţele de dovleac

Abundă în nutrienţi, dar şi în minerale. 100 de grame de seminţe de dovleac conţin 7.81 miligrame de zinc.  

Sursa: adevarul.ro

Dacă  nucile caju trebuiesc aduse de prin Brazilia, India, Vietnam sau diverse țări africane, celelalte alimente din top le găsim la tot pasul ,  și ar fi  păcat să nu profităm de ele, totul pentru sănătatea noastră de zi cu zi .

Să fiți buni și înțelepți !!!

M. Cooper

 

Anunțuri

3 gânduri despre &8222;Ce păţim când avem carenţă gravă de zinc, mineralul care ţine creierul viu. Top 5 alimente esenţiale organismului&8221;

  1. Constat cu plăcere că am obiceiul de a consuma unele alimente care sper că satisfac nevoia de zinc a corpului, cum ar fi fructele de pădure, ouăle, pâinea integrală, caisele și usturoiul. Mă bucur că le-ai amintit, pentru a le păstra în meniu și a le suplimenta. Sănătate bună și zile frumoase, dragă prietene! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s